Och vad har hänt de senaste åren? Har något mer börjat brinna, kör ni fortfarande med brännjärn eller har ni gått vidare? Till vad i så fall?

Själv kör jag med brännjärn och det funkar helt ok. Fast det är ju rätt statiskt. Någon som har koll på de där små lasergraverarna - kan det vara något? Göra lite personligare presenter eller annat onödigt. En liten rackare som den här (första googleträffen) borde ju funka bättre än att knöla in en nybyggd byrå i en större maskin. Någon som testat?

https://www.amazon.se/SCULPFUN-iCub...5&sprefix=laser+en,aps,118&sr=8-18&th=1&psc=1

Jag gav upp det där med brännstämpel för ganska många år sen o gick över till dessa custom "coins". Trodde jag postat dom här tidigare men hittar inte dom bland mina bilder. Betalade ca 1000:- för 50st dvs runt 20:- styck, egen logga skickades som jpeg o aliexpress ordnade resten. 20mm i diameter, sätt med en dutt lim i plant hål.

Edit. Jodå mindes rätt, postat dom i den andra tråden på samma tema. https://www.byggahus.se/forum/threads/maerka-egengjorda-snickerier.395150/
Små, runda metallbrickor med gravyr, cirka 20 mm i diameter. De har en logotyp och inskriptionen "Carmonius Finsnickeri".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Redigerat:
  • Gilla
Pysslarn och 4 till
  • Laddar…
Se där. En bra idé som jag tydligen redan sett och sedan inte gjort något med. Får se hur det går den här gången. Snygga som attan, men inte direkt flexibla de heller.

Hep Hep skrev:
Och vad har hänt de senaste åren? Har något mer börjat brinna, kör ni fortfarande med brännjärn eller har ni gått vidare? Till vad i så fall?

Själv kör jag med brännjärn och det funkar helt ok. Fast det är ju rätt statiskt. Någon som har koll på de där små lasergraverarna - kan det vara något? Göra lite personligare presenter eller annat onödigt. En liten rackare som den här (första googleträffen) borde ju funka bättre än att knöla in en nybyggd byrå i en större maskin. Någon som testat?

[länk]
Jag har en laserbrännare, tycker det är mycket pill när man vill få till bra upplösning.
Kör du förbi Halmstad kan du få låna med den upp på ett par månaders prov ;)

• Gilla
  • Älska
SamiHus och 2 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.