Första våren i huset. Har tujor som är döda (sedan innan inflytt) och några som ser rejält trötta ut nu men var väldigt fina i höstas och även under vintern.

När jag åkte förbi ett villaområde med buss häromdagen såg jag att de flestas tujor ser rätt trötta ut nu. Lite dassiga i färgen. Vissa mer dassiga än andra.

Hur ser era tujor ut just nu? 😂 Visa bilder!

Tar gärna emot tips på hur man ska få dom att pigga på sig nu. Gödslat har jag gjort. Inte ska man behöva vattna gamla, etablerade tujor trots att det varit väldigt lite nederbörd? Jag hoppas att mina som bara är lite dassiga ska bli gröna och fina snart!

Thuja Brabant ser oftast trista och ledsna efter vintern. Thuja Smaragd är fräschare och gladare. Efter ett par veckor piggnar Brabanten. En vattning nu är inte fel. Fler thujor mår sämre av övergödsling än ingen gödsling alls. För en vuxen Brabanthäck räcker gräsklipp eller lite extra mylla på fötterna (förlåt mitt tjat och upprepning).

yonna yonna skrev:
Thuja Brabant ser oftast trista och ledsna efter vintern. Thuja Smaragd är fräschare och gladare. Efter ett par veckor piggnar Brabanten. En vattning nu är inte fel. Fler thujor mår sämre av övergödsling än ingen gödsling alls. För en vuxen Brabanthäck räcker gräsklipp eller lite extra mylla på fötterna (förlåt mitt tjat och upprepning).
Kanske ska ge dom en ordentlig giva vatten då (de som fortfarande lever…..). 😊 Verkar inte bli någon nederbörd den närmaste tiden heller.

Ska man avvakta tills dom börjat gröna till sig innan man trimmar dom?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.