Hej!
Rengjorde avloppet till vårt dubbelhandfat Birka och jag satte ihop det efteråt. Ändå luktar det avlopp i hela badrummet och det är 3 dagar sen. Kanske har monterat ihop det fel? Kan nån hjälpa mig?
 
  • Avloppsrör under dubbelhandfat med en T-koppling och löst liggande vit plastdel bredvid.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Delar från ett avlopp demonterade, inklusive rör och vattenlås, ligger på ett handfat, möjligen felaktigt monterade efter rengöring.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ser ut att saknas tätning i röret i golvet.
 
Centano Centano skrev:
Ser ut att saknas tätning i röret i golvet.
Ja det saknas så det kan bero på att det tränger upp lukt.
 
Ja, så länge det inte är tätt kommer det kunna lukta avlopp i utrymmet.
 
Centano Centano skrev:
Ja, så länge det inte är tätt kommer det kunna lukta avlopp i utrymmet.
Är det silikon som gäller?
 
Du får mäta och hitta en gumminippel som passar dina rör.
 
C Challe516 skrev:
Ja det saknas så det kan bero på att det tränger upp lukt. Det jag är mest osäker på är hur det smala röret längst fram på bilden ska sitta..? Jag har aldrig monterat isär nåt liknande avloppsrör. Annars har jag fixat det mesta i den vägen ;)
 
Centano Centano skrev:
Du får mäta och hitta en gumminippel som passar dina rör.
Tack! :))
 
C Challe516 skrev:
Tack! :))
Det jag är mest osäker på är hur det smala röret längst fram på bilden ska sitta..? Jag har aldrig monterat isär nåt liknande avloppsrör. Annars har jag fixat det mesta i den vägen ;)
 
Gissar att det är något så här det ska sitta.
Under diskbänken med vattenlås och rörkopplingar monterade.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Challe516
  • Laddar…
Centano Centano skrev:
Gissar att det är något så här det ska sitta.
[bild]
Tack!! Jag provar!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.