Tog upp ett hål för en portabel AC för några år sedan. Eller ja, två hål, första träffade en fet regel…

Nu vill jag sätta igen det. Tips på hur jag gör det bäst?

Med vänlig hälsning, tummen skapligt mitt i näven.
 
  • Två runda hål i vägg med synlig isolering; ena hålet halvtäckt, troligen för en tidigare installerad portabel AC.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Pilla in ngn liten träpinne som du skruvar i bef vägg.
Borra med samma borr som sist i en ny gipsskiva.
Skruva fast den runda biten i träbiten.
Spackla o måla.
 
J Johan Lindell skrev:
Pilla in ngn liten träpinne som du skruvar i bef vägg.
Borra med samma borr som sist i en ny gipsskiva.
Skruva fast den runda biten i träbiten.
Spackla o måla.
Bra tips.
Man kan förenkla "pluggen", som ska skruvas fast, genom att skära ut en 8-kantig gipsskiva ut en större bit och bryta bort gipset så får man en bra övergång att spackla över. Gjorde så sist jag satte igen ett hål
En åttkantig bit gipsskiva förberedd för att användas i reparation av ett hål i väggen, med kant för att fästa och spackla mot hålets sidor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Lite spackel på 8-kantens kanter så den fäster och tätar mot det runda hålets sidor.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.