Hur såpskurar man altanen med en Kärcher ock 4 el 6? Har förstått att man kopplar den till vattenslangen. Men när man såpskurar vill man ju ha ljummet/varmt vatten (kallt sedan när såpan ska ligga kvar) och hur får man såpan att blanda sig med vattnet när vattnet kommer från slang och inte från en hink?

Jag har använt Ryobis terasstvättborste som man oippar i hinken med såpvatten och sedan skurar. Någon som kan tipsa på bra sätt med Kärscher för att dels få vattnet blandat med såpan och dels så att såpan inte sköljs bort förrän man skurat klart?

Jag tvättar med gammal Kärchners terrassmunstycke och med enbart rikligt med kallvatten. Såpar därefter trallen med svagt utspädd högkvalitativ linoljesåpa.

Hoppar tyvärr över tvätten i år pga vattenbrist i min landsända.

S Sarahasse skrev:
Hur såpskurar man altanen med en Kärcher ock 4 el 6? Har förstått att man kopplar den till vattenslangen. Men när man såpskurar vill man ju ha ljummet/varmt vatten (kallt sedan när såpan ska ligga kvar) och hur får man såpan att blanda sig med vattnet när vattnet kommer från slang och inte från en hink?

Jag har använt Ryobis terasstvättborste som man oippar i hinken med såpvatten och sedan skurar. Någon som kan tipsa på bra sätt med Kärscher för att dels få vattnet blandat med såpan och dels så att såpan inte sköljs bort förrän man skurat klart?
Om inte trallen är blöt innan så spolar jag med vatten först. Därefter linoljesåpa och vatten med spansk mopp. Kör med Kärcher PLC 6 och avslutar med att moppa hela däcket med linoljesåpa och vatten. Snåla inte med såpan.

Säker några som tycker det är kass men det funkar på vår altan. PS. Kan rekommendera PLC 6 framför PLC 4.

Joakim

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.