Blev också lite less på halvkass hjälp från de stora leverantörerna - bland annat de föreslog en lösning som inte hade funkat på grund av läggningsriktningen på vårt bjälklag. Däremot fick jag grym hjälp och support av Peter på Json Golvvärme. Ibland lönar det sig att hitta de där mindre aktörerna som faktiskt är engagerad och bryr sig om sina kunder.

Kan nu tillägga att vi har fått ner värmen till 20 grader på båda slingorna. Jag vred på temperaturbegränsaren (13 i manualen) och min fru vred på styrventilen (15 i manualen) imorse. Men nu tycker jag att golvet upplevs liiite för svalt. Aldrig nöjd.

Då är frågan om det går att få olika temperaturer på de två slingorna. En slinga är i ett sovrum och den andra i en hall med wc. Jag vill ha svalt i sovrum men lite, nån grad, högre i hall/wc.

Då får du skruva ner lite i taget på dom blå rattarna, ta rätt ratt för sovrummet då. Då blir det mindre flöde i den slingan, det är så man gör för att få ner tempen eller öka flödet för att få upp tempen. Men ta bara lite i taget, 1/8 dels varv bara. det tar ett tag innan ni märker något. Kanske lite nu och lite till i morgonbitti, tills ni är nöjda.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.