1 830 läst ·
2 svar
2k läst
2 svar
Hur rusta upp denna lilla lekplats (sandlåda och torn av trä)? [foto]
Vi är en grupp av hus som har en gemensam yta där det finns en liten lekplats med en sandlåda och ett torn av trä. Denna yta får även användas av andra barn, inte bara de som bor här. Barnen i närmsta närmsta området är nu från 7 år och uppåt - ingen använder sandlådan. På vår gemensamma yta finns även en stor studsmatta - det är den som används flitigast just nu.
Sandlådan och tornet har inte fått någon kärlek på länge och behöver rustas upp. Min tanke är att få bort befintlig sand, lägga ut ny ogräsduk och sedan på med ny sand så att man kan nyttja sandlådan i framtiden. Vi skulle även kunna måla tornet - de befintliga plankorna är inte ruttna.
MEN - jag skulle uppskatta ytterligare kreativa tips om vad ni hade gjort med denna lekplats. Hade ni byggt ett tak på tornet så det blir en koja, eller gjort något annat? Kom gärna med tips!
Bifogar tre foton på trätornet och ett på den övervuxna sandlådan.
Tack på förhand!
Sandlådan och tornet har inte fått någon kärlek på länge och behöver rustas upp. Min tanke är att få bort befintlig sand, lägga ut ny ogräsduk och sedan på med ny sand så att man kan nyttja sandlådan i framtiden. Vi skulle även kunna måla tornet - de befintliga plankorna är inte ruttna.
MEN - jag skulle uppskatta ytterligare kreativa tips om vad ni hade gjort med denna lekplats. Hade ni byggt ett tak på tornet så det blir en koja, eller gjort något annat? Kom gärna med tips!
Bifogar tre foton på trätornet och ett på den övervuxna sandlådan.
Tack på förhand!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Elektroniktokig
· skåne
· 712 inlägg
Tänk bara på att är det en allmän lekplats, skall egentligen regler för gungor, klättergrejor, och en massa annat skit följas,
Det är mest om det sker en olycka.
Det är mest om det sker en olycka.
Allmän lekplats = Besiktningskrav.kenneth5828 skrev:
Ni ska ta dit en besiktningsman och få ett protokoll på vad som anses som risker för lekande barn.
Ny utrustning som installeras ska vara godkänd för allmän lekplats.
Det kommer bli dyrt så egentligen har ni att välja mellan att satsa eller riva.
Alternativet är att ägaren av lekplatsen kan hållas ansvarig vid en olycka.
Klicka här för att svara