50 703 läst ·
54 svar
51k läst
54 svar
Hur rensar jag denna golvbrunn (dusch)?
Uppdatering med nya bilder.
Jag har verkligen försökt att få upp vattenlåset men förgäves.
Dock ska tilläggas att det har blivit betydligt bättre efter den "ytliga" rensning som jag gjorde sist. Nu upplever jag det inte som ngt problem med att vattnet inte rinner igenom.
Ang. brunnen så kan det mkt väl vara fix som är där om det är så det ska vara.
Jag vet inte hur fix ska se ut så jag vet inte.
Jag har verkligen försökt att få upp vattenlåset men förgäves.
Dock ska tilläggas att det har blivit betydligt bättre efter den "ytliga" rensning som jag gjorde sist. Nu upplever jag det inte som ngt problem med att vattnet inte rinner igenom.
Ang. brunnen så kan det mkt väl vara fix som är där om det är så det ska vara.
Jag vet inte hur fix ska se ut så jag vet inte.
Bra bilder!
Ja det där du lyfter på med fingret är det vi undrar över.
Det är ju definitivt inte fix, för det är ju hårt en timme efter man satt plattorna.
Jag tycker inte det ser ut som silikon heller, utan mest som att det är någon duk av något slag.
Och vare sig det är brunnsmanschetten eller tätskiktets duk så verkar det ju vara felaktigt.
Vet du om det är dukbaserat tätskikts-system?
Edit, jag tycker inte riktigt det ser ut som brunnsmanschetten heller ... :x
Ja det där du lyfter på med fingret är det vi undrar över.
Det är ju definitivt inte fix, för det är ju hårt en timme efter man satt plattorna.
Jag tycker inte det ser ut som silikon heller, utan mest som att det är någon duk av något slag.
Och vare sig det är brunnsmanschetten eller tätskiktets duk så verkar det ju vara felaktigt.
Vet du om det är dukbaserat tätskikts-system?
Edit, jag tycker inte riktigt det ser ut som brunnsmanschetten heller ... :x
Redigerat:
Thomas Lundquist
Bannad
· Stockholm
· 745 inlägg
Thomas Lundquist
Bannad
- Stockholm
- 745 inlägg
Jag tror att det är rollat "system" (ca två år gammalt) med schönox/ casco med enbart brunnsmanschett. Det du lyfter på är med största sannolikhet rollat/ penslat gummi över brunnsmanchetten. Det är ingen fara så länge det inte är ditkladdat pga någon skada.
Redigerat:
Och om det är så, så är det ju inte så tokigt, eller hur.Thomas Lundquist skrev:
Har dom bara dragit ut tätskiktet för mycket på plasten på brunnen då?
Thomas Lundquist
Bannad
· Stockholm
· 745 inlägg
Thomas Lundquist
Bannad
- Stockholm
- 745 inlägg