Har alltid samma problem när jag ska rengöra parkettgolvet. När golvet torkat ser det "solkigt" ut. Avtryck från hundtassar liksom fastnar och våra egna fotavtryck också för den delen. Jag kan se hur jag moppat och vart jag missat. Golvet ser alltid matt och flammigt ut. Jag använder våtmopp och lite Ajax. Har testat såpa men det gjorde tyvärr ingen skillnad. Nu är ju golvet inte nytt direkt men jag undrar hur jag ändå ska kunna få ett jämnt och blankt resultat när jag moppat? Är så less på detta flammiga resultat varenda gång.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 523 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 523 inlägg
Parkettgolv ska fuktmoppas, alltså efter moppningen ska det bli torrt på bara några minuter. Också viktigt att du inte överdoserar rengöringsmedlet.
Om det är länge sen golvet lackades (om det nu är lackad parkett) så kan det ha blivit blivit skador i lacken som påverkar utseendet. Polish kan då hjälpa att få upp glansen men bäst resultat blir det genom att slipa och lacka om.
Eller är golvet ytbehandlat på något annat sätt som oljat eller vaxat?
Om det är länge sen golvet lackades (om det nu är lackad parkett) så kan det ha blivit blivit skador i lacken som påverkar utseendet. Polish kan då hjälpa att få upp glansen men bäst resultat blir det genom att slipa och lacka om.
Tack för svar. Golvet är bara lackat.BirgitS skrev:
Parkettgolv ska fuktmoppas, alltså efter moppningen ska det bli torrt på bara några minuter. Också viktigt att du inte överdoserar rengöringsmedlet.
Klicka här för att svara