Vi ska isolera garaget och behöver regla upp mellan termomuren och taket. Någon som har tips på hur vi ska göra?
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ursäkta lite dålig bild... Tusan vad grejer man får in i ett garage😂

Redigerat:
Lägg en "syll" på termomuren och skruva en regel i takstolarna, regla sedan emellan.

• Gilla
TorOdd
  • Laddar…
Du får ändå lägga en regel till över taket om du ska skruva skivor så då kan du se om det passar med 60cc och lägg regel direkt för dem också...

anders07 skrev:
Du får ändå lägga en regel till över taket om du ska skruva skivor så då kan du se om det passar med 60cc och lägg regel direkt för dem också...
Hm, nu förstår jag inte hur du menar 😳

T
TorOdd skrev:
Hm, nu förstår jag inte hur du menar 😳
Jag gissar att han menar att ni kan behöva tätare avstånd mellan takreglar om ni ska skruva upp skivor som innertak och att ni samtidigt som ni fixar väggarna lägger in reglar mellan varje takstol.

Själv hade jag nog löst det med en glespanel, kanske 28x70 c/c400, tvärs takstolarna och skruvat undertak i det.

• Gilla
larsbj
  • Laddar…
Vad tror ni om att sätta en regel tvärs över takstolarna och en "syll" på termomuren och så regla 60 cc mellan dessa?

• Gilla
larsbj
  • Laddar…
T
TorOdd skrev:
Vad tror ni om att sätta en regel tvärs över takstolarna och en "syll" på termomuren och så regla 60 cc mellan dessa?
Ehh... Som det första svaret du fick... För snart två veckor sen...?

Jo, det blir väl bra...

Fast jag förstod inte att det var så hen menade, då hade jag ju inte frågat igen... :x

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.