Har en liten bod på tomten som börjat ge sig ut på vandring. Jag tror inte att den står kvar en vinter till så något måste göras. Har funderat på olika lösningar men inte kommit fram till något som känns ekonomiskt och praktiskt gångbart och som jag vet fungerar.
Boden är cirka fem och en halv gånger tre meter stor. Marken där den står lutar så i ena änden vilar den på en sten i varje hörn medan den i bakkant ligger på två per hörn.
Jag tror inte att det det måste vara helt prefekt underlag så jag har inte tänkt gräva så djupt utan mest jämna till lite och sen banka ner lite stenmjöl eller något liknande.
Bör jag föra hela stugan åt sidan för att komma åt att jobba?
Luftkuddar? Hur högt kan de lyfta? Finns det risk att den börjar kasa iväg?
Nån balk och ett par domkrafter? Kruxet med det är att det blir svårt att komma under på den sida som bara är en sten hög. Men å andra sidan kanske det inte måste göras något åt de stenarna...
(Ja, den behöver målas men vi tar det efter att den rätats upp.)
Boden är cirka fem och en halv gånger tre meter stor. Marken där den står lutar så i ena änden vilar den på en sten i varje hörn medan den i bakkant ligger på två per hörn.
Jag tror inte att det det måste vara helt prefekt underlag så jag har inte tänkt gräva så djupt utan mest jämna till lite och sen banka ner lite stenmjöl eller något liknande.
Bör jag föra hela stugan åt sidan för att komma åt att jobba?
Luftkuddar? Hur högt kan de lyfta? Finns det risk att den börjar kasa iväg?
Nån balk och ett par domkrafter? Kruxet med det är att det blir svårt att komma under på den sida som bara är en sten hög. Men å andra sidan kanske det inte måste göras något åt de stenarna...
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
(Ja, den behöver målas men vi tar det efter att den rätats upp.)
Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 inlägg
Lägg ett grovt rör eller en klenare balk diagonalt över hörnet.
Palla upp ena änden och lyft med domkraft i andra änden, bara lite så du får ut stenarna.
Gräv och släta till och tillbaka ned stenarna, lite syllpapp är bra också.
Släpp ner och ta nästa hörn.
Protte
Palla upp ena änden och lyft med domkraft i andra änden, bara lite så du får ut stenarna.
Gräv och släta till och tillbaka ned stenarna, lite syllpapp är bra också.
Släpp ner och ta nästa hörn.
Protte
Renoverare
· Näverkajakens födelseort
· 797 inlägg
Du kan lägga en bärlina under som du ställer på pallbockar efter du lyft med domkraft.
Då kan man gräva under utan risk att bli anfallen av förrådet
Då kan man gräva under utan risk att bli anfallen av förrådet
Klicka här för att svara