Mimlan Mimlan skrev:
Jag ringde faktiskt ena ägaren och frågade om den ena gubben var anställd med lönebidrag. Han lyckades nämligen få loss fyra korta gamla läktbitar på 40 minuter! Sa att jag betalar ingen lön för en gubbe som står och hänger på kofoten och pratar i telefon hela tiden.
Men du kan ju inte skriva detta utan att berätta vilket svar du fick... :thinking::thinking::thinking:

• Gilla
Mikeson och 1 till
  • Laddar…
M maria01 skrev:
vad menar du ?
Vi har lämnat en stor del av kvinnofällan till historien.

• Gilla
Myrstacken och 13 till
  • Laddar…
Zixten Zixten skrev:
Men du kan ju inte skriva detta utan att berätta vilket svar du fick... :thinking::thinking::thinking:
Svaret var: Nej han är inhyrd.

Grizzlybjörnen123 Grizzlybjörnen123 skrev:
Jag hade fakturerat för den faktiska tiden men gubbarna som var hos dig kommer garanterat hävda till sin chef att de varit hos dig 7-16 och haft en timme rast. Då står det ord mot ord och deras chef vet inte vem han ska tro på
Det återstår att se, firman har som sagt var arbetat mycket på våra hus under det senaste 15 åren så jag tror nog att mitt ord väger ganska tungt. Men det visar sig när de är klara med jobbet.

K Kane skrev:
Vi har lämnat en stor del av kvinnofällan till historien.
jag vett personligen många kvinnor som drömmer om att vara hemma med barnen heltid upp till första klass
och många som är det och tycker det är underbart dom har valt att skaffa barn och tycker et är fel att missa spendera sin tid med barnen

sen har det blivit en klass fråga vilka som har råd att vara hemma med barnen
många predikar det med att dom första åren är det viktigaste tiden med sina barn och inte lämna bort barnen

själv gick jag på dagis från tidig morgon till sen kväll det skulle jag inte göra om jag får egna barn

• Gilla
erik_83 och 7 till
  • Laddar…
A
M maria01 skrev:
jag vett personligen många kvinnor som drömmer om att vara hemma med barnen heltid upp till första klass
och många som är det och tycker det är underbart dom har valt att skaffa barn och tycker et är fel att missa spendera sin tid med barnen

sen har det blivit en klass fråga vilka som har råd att vara hemma med barnen
många predikar det med att dom första åren är det viktigaste tiden med sina barn och inte lämna bort barnen

själv gick jag på dagis från tidig morgon till sen kväll det skulle jag inte göra om jag får egna barn
Frugan är och har varit hemma med alla fem ungarna.. det är jag som jobbar.. Med allt och lite till..
Den som säger att Sverige ligger före i tiden har inte koll.. Och har inte behövt att strida emot myndigheter... allt från foglossningar till ett trasigt underliv.. till psykisk ohälsa mm..

Nä USA har sina problem och vi våra...
Men inte fan ligger USA efter oss på detta, de ligger före... Då frihet från staten är dess uppbyggnad.

• Gilla
  • Haha
Johan Nyborg och 9 till
  • Laddar…
Maskintok skrev:
Frugan är och har varit hemma med alla fem ungarna.. det är jag som jobbar.. Med allt och lite till..
Den som säger att Sverige ligger före i tiden har inte koll.. Och har inte behövt att strida emot myndigheter... allt från foglossningar till ett trasigt underliv.. till psykisk ohälsa mm..

Men inte fan ligger USA efter oss på detta, de ligger före... Då frihet från staten är dess uppbyggnad.
(y)

• Gilla
1
  • Laddar…
Själv var jag hemma 6 månader med vår yngsta och det var det bästa jag gjort.

• Gilla
Mikeson och 6 till
  • Laddar…
A
Själv var jag hemma 6 månader med vår yngsta och det var det bästa jag gjort.
Jajemän (y)
jag har anpassat min tid för varje unge..
tagit ut pappa dagar under vintrarna..
jobbat 6 Tim om dagen i skogen.. Sedan någon timme hemma i verkstaden..
oftast tagit fredagarna ledigt..
Och ungarna får vara med vid hö säsongen..

Men att skatta bort mina pengar bara för att en stat tycker det kommer jag aldrig tycka är okej... värsta är att oavsett vad jag väljer så står de i samma tänk... höj, höj, höj... våra rättigheter... bort bort bort...

• Gilla
Hooken och 2 till
  • Laddar…
M maria01 skrev:
Stackars barn.

• Gilla
  • Wow
J Vos och 8 till
  • Laddar…
A
M Mortsken skrev:
Stackars barn.
har du egna?
Och tack för den... :thumbdown:

• Gilla
Mikeson och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L
Hur fakturerar du själv i ärlighetens namn?;)
Alltid något mindre än vad jag jobbat.

• Gilla
johnniemalm och 1 till
  • Laddar…
A
Mikael_L Mikael_L skrev:
Alltid något mindre än vad jag jobbat.
själv kör jag ca 2 timmar mindre än jag hållit på...
När jag gör kortare dagar i skogen då minskar jag med 1 timme...

Maskintok skrev:
har du egna?
Och tack för den... :thumbdown:
Ja.

Att aktivera barn tillräckligt bra dag ut och dag in tills de börjar skolan ser jag som helt otänkbart.

Tror det är väldigt bra och utveecklande med förskolan och allt som det innebär med umgänge med kompisar, förskolelärare med mera.
Sen behöver det klart inte vara varje dag 9 timmar om dagen från de är ett tills de börjar skolan.
Men att vara hemma med mamman (eller pappan) "hela" tiden tror jag inte är bra.

• Gilla
Styrman_jansson och 18 till
  • Laddar…
Maskintok skrev:

På vilket sätt ligger USA före? I dyraste prislistan för sjukvård (tror en födsel går på 1.25m nånting)? I statistiken över invalidiserade människor? Eller den över de som inte har råd med medicin? Utförsäkrade?
Snälla. De är bäst på att ta fram företag som exploaterar och ibland passar på att leverera bra lösningar av bara farten.

• Gilla
Lazzeman och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.