Jag köpte min lägenhet för 2.100.000sek efter det kommer jag ha följande utgifter:
Renovering 150.000sek arbete samt material ROT-avdrag ej använt
Mäklararvode 40.000sek
Homestyling inför försäljning 10.000sek
Hur kan jag räkna ut vad jag kommer få skatta och hur mycket jag tjänar om jag säljer för 2.300.000sek?
Undrar även om det finns några speciella regler om man köper en ny lägenhet direkt efter, vet att om jag köper en dyrare kan man göra något med skatten men finns det något man kan göra om man köper en billigare?
Tacksam för all info då jag inte vill göra några misstag.