Hej,
Ska renovera mitt badrum från -79 och kommer då att ta bort radiatorn. Vad säger reglerna om hur man ska plugga detta? sätta en dosa i väggen, och en ip-klassat doslock på väggen? Bättre att sätta dosan på väggen i sovrummet som ligger på andra sidan väggen?
Ska renovera mitt badrum från -79 och kommer då att ta bort radiatorn. Vad säger reglerna om hur man ska plugga detta? sätta en dosa i väggen, och en ip-klassat doslock på väggen? Bättre att sätta dosan på väggen i sovrummet som ligger på andra sidan väggen?
Ja så är det löst i mitt andra badrum som är renoverat. Här är det en innervägg med ett sovrum på andra sidan och eftersom man ändå ska riva ner till reglarna för att uppfylla modern standard så kanske det är snyggare att sätta en infälld kopplingsdosa på sovrumssidan så blir det bara ett doslock där?
Magnus E K
Husägare
· Östergötland
· 4 029 inlägg
Magnus E K
Husägare
- Östergötland
- 4 029 inlägg
Om du ska ta bort radiatorn permanent och inte återanvända den eldragningen skulle jag säga att det bästa är att leta reda på dosan som ledarna ansluter till och dra bort dem. Då behövs inget extra och det finns inget kvar i väggarna som kan skapa förvirring i framtiden.
Ja, men radiatorerna är kvar på fem andra platser på övervåningen så det är väl en gigantisk slinga skulle jag tro och då måste ju serien vara kvar på något sätt?Magnus E K skrev:
Magnus E K
Husägare
· Östergötland
· 4 029 inlägg
Magnus E K
Husägare
- Östergötland
- 4 029 inlägg
Aha, insåg nu på mängden ledare att det är skarvat vidare. Nej, då går det ju inte att ta bort helt utan behövs någon form av kopplingsdosa. Bättre att sätta den på andra sidan väggen än inne i badrummet.ogre skrev:
Klicka här för att svara