3 722 läst ·
4 svar
4k läst
4 svar
Hur plant är plant när man skall sätta kantelement och cellplast?
M
Måstegöraalltsjälv
Allvetare
· Stockholm
· 62 inlägg
Måstegöraalltsjälv
Allvetare
- Stockholm
- 62 inlägg
Hej,
Jag ska bygga ut vårt hus och håller på och förbereder för grundläggning. Den här helgen har jag nästan vibbrat ihjäl mig och mina grannar och nu när jag mäter med rotationlaser så har jag en diff på 5 mm lite här och där. Lite vågigt skulle man kunna säga. Duger det här, eller måste jag finjustera med något som är finare än 8-16 innan kantelement och cellplasten läggs?
Tack på förhand!
Jag ska bygga ut vårt hus och håller på och förbereder för grundläggning. Den här helgen har jag nästan vibbrat ihjäl mig och mina grannar och nu när jag mäter med rotationlaser så har jag en diff på 5 mm lite här och där. Lite vågigt skulle man kunna säga. Duger det här, eller måste jag finjustera med något som är finare än 8-16 innan kantelement och cellplasten läggs?
Tack på förhand!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det svåra är att sätta kantelementen riktigt rakt om differanserna är stora, jag har kört med 4-8 de sista cm för att få det riktigt jämt. Det blir inte helt jämnt av packningen utan du måste raka ut det med en raka eller rakbräda innan du kan sätta ut elementen!
M
Måstegöraalltsjälv
Allvetare
· Stockholm
· 62 inlägg
Måstegöraalltsjälv
Allvetare
- Stockholm
- 62 inlägg
Ok, men under själva cellplasten då? Är det lika kinkigt där, eller är det ok med 5 mm? Det känns ju som att 5 mm är lite med tanke på hur grovjobbat det är med markvibrator och makadam.... 
Du bör få det hyfsat slätt så att det inte blir sättningar när det kommer tyngd på. Men kan du verkligen inte få det slätare om du rakar ut det efter packningen?
Edit: Vi pratar sättningar på någon mm, så det spelar kanske ingen roll iofs
Edit: Vi pratar sättningar på någon mm, så det spelar kanske ingen roll iofs
Klicka här för att svara