Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Är mycket nöjd med plattsättarens jobb men hittade två fel som jag tycker inte är ok och vet att jag kommer reta mig på detta.
1. På en platta är det en flisa på ca 6-5 mm. Det som förvärrar är att den är alldeles bredvid handfatet, just på det mest synliga stället.
2. Var väldigt tydlig att nischen vid duschen måste luta utåt så att schampoflaskorna ej står i vatten. Plattan lutar utåt men listen sticker upp så lite vatten stannar kvar.
Vet att det är mycket jobb med att rätta till dessa fel men jag varit mycket tydligt med att jag kräver toppfinish på jobbet, vilket jag blivit lovad och fått företagets bästa plattsättare. Har 60x60 på väggarna och 120x60 på golvet, för det tar de 150 000 kr extra utöver de standard som ingår på dessa två badrummen.
Min fråga är hur ni tror att besiktningsmannen ser på detta?
Flisan känns som en skitsak, antar att det är 2 mm fog eller så och där är urflisning det dubbla. Var är fogen där förresten?
På dina bilder reagerar jag faktiskt mer på nischen. Först och främst varför behövs ens listen då du utgått från så stora plattor? Sedan ser ju fogningen i nischen bedrövlig ut
På dina bilder reagerar jag faktiskt mer på nischen. Först och främst varför behövs ens listen då du utgått från så stora plattor? Sedan ser ju fogningen i nischen bedrövlig ut
Måste nog ha list, annars syns ju änden på plattorna. Han säger att han ska skrapa bort överbliven fog och att det kommer se mkt bättre ut. Är det godkänt enligt säker vatten med vatten stående i nischen?M myrstack skrev:Flisan känns som en skitsak, antar att det är 2 mm fog eller så och där är urflisning det dubbla. Var är fogen där förresten?
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 214 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 214 inlägg
bkr är väl applicerbart här och bkr säger att alla ytor som utsätts för vatten ska ha lutande tätskikt samt ytskikt mot golvbrunn. För mig såg det ut som genomfärgad granitkeramik så list inte skulle behövas men behövs den ska den naturligtvis inte hindra vattnet att rinna avA Alex Holmén skrev:
Skojar du? 150K extra för storformat? Är ju lurendrejeri i så fall........A Alex Holmén skrev:[bild] [bild]
Är mycket nöjd med plattsättarens jobb men hittade två fel som jag tycker inte är ok och vet att jag kommer reta mig på detta.
1. På en platta är det en flisa på ca 6-5 mm. Det som förvärrar är att den är alldeles bredvid handfatet, just på det mest synliga stället.
2. Var väldigt tydlig att nischen vid duschen måste luta utåt så att schampoflaskorna ej står i vatten. Plattan lutar utåt men listen sticker upp så lite vatten stannar kvar.
Vet att det är mycket jobb med att rätta till dessa fel men jag varit mycket tydligt med att jag kräver toppfinish på jobbet, vilket jag blivit lovad och fått företagets bästa plattsättare. Har 60x60 på väggarna och 120x60 på golvet, för det tar de 150 000 kr extra utöver de standard som ingår på dessa två badrummen.
A Alex Holmén skrev:[bild] [bild]
. Oj av bilderna att döma och priset skulle jag vara mycket petig. Låter extremt dyrt, jämfört med vad jag fick betala extra för större plattor.T tank77 skrev:
Trams är vad det är, gjorde precis ett badrum på totalt 55 kvm med 60x60 cm och tog inget extra betalt utöver min timpeng. Innebär i så fall att jag skulle ha tagit 27500 kr mer bara för att det är storformat.A Alex Holmén skrev:
Sedan så är det inte storformat längre då 9/10 av sätter 60x60 cm nu för tiden så det är bättre att kalla det för standardplatta. Storformat enligt mig är 120x240 cm!
Tar man betalt per timme är det väl i och för sig rimligt att timpengen är densamma oavsett storlek på platta. Här pratar vi väl snarare om pris/kvm?T tank77 skrev:
Men hur mycket längre tid tar det egentligen att sätta storformat?
Visst, är det knepigt att sätta dem, men å andra sidan betar man ju snabbt av yta. Förr fick man betala extra för små plattor...
Inte längre än vanligt skulle jag säga, föredrar rektifierade 60x60 framför allt annat. Skönt även att slippa lösa 10x10 cm eller 15x15 cm i duschfallet då man nu istället kuvertskär dom stora plattorna.C cpalm skrev:Tar man betalt per timme är det väl i och för sig rimligt att timpengen är densamma oavsett storlek på platta. Här pratar vi väl snarare om pris/kvm?
Men hur mycket längre tid tar det egentligen att sätta storformat?
Visst, är det knepigt att sätta dem, men å andra sidan betar man ju snabbt av yta. Förr fick man betala extra för små plattor...
Klicka här för att svara