Kan någon förklara vad jag behöver göra för att klippa en ny gräsyta som är iordninggjord på andra sidan grusgången. Jag har en Sileno Life 750. Kan man tvinga den att följa guidekabeln ett visst antal meter? Hur bred behöver stenläggningen vara för att klipparen ska ta sig över gruset? Jag hittar ingen info om detta dilemma i instruktionerna.
Titta i manualen under "Yttäckning" Du kan leda ut klipparen via guidekabeln önskat antal meter. Därefter påbörjas klippningen.
Klipparen kan sedan hamna var som helst inom området.
Bredden på stenläggningen bör inte vara mindre än ca 60 cm.
Klipparen kan sedan hamna var som helst inom området.
Bredden på stenläggningen bör inte vara mindre än ca 60 cm.
Vi har en liknande trädgård så undrar om du fick det att fungera?
Hur bred gjorde du stengången och följer roboten guidekabeln till område 2 utan problem?
Hur bred gjorde du stengången och följer roboten guidekabeln till område 2 utan problem?
Jag gjorde klar övergången just innan semestern och hann egentligen inte testa den så mycket innan. Men när vi kom hem var det klippt på båda sidornaF Erica Wyse skrev:
Jag gjorde stensättningen ca 80 bred för att inte klipparen ska köra av stenarna så mycket. Avstånd mellan begränsningskablarna är ca 70 cm. Guidekabeln något åt ena sidan pga att klipparen har kabeln på sidan om sig när den följer ut och in. Jag märker att man inte är så beroende av att styra klipparen via guidekabel på vägen ut. Den hittar in i öppningen ändå emellanåt. Så allt som allt ett lyckat projekt.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Boräntorna passerar toppen under 2024
Artikelkommentarer -
Räkna ut radie så en kapsyl kan passera böjen.
Övrigt Off Topic -
Vattenavledning i grusgång
Vatten & Avlopp -
Grusgång närmast husgrund
Grund & Markarbeten -
Åka över grusgång samt ytkapacitet vid komplex yta. Tänker Gardena, HQ, Mcculloch.
Robotgräsklippare