Jag har en gammal toalett som rinner och vill ta mig in i den för att försöka fixa problemet, men jag lyckas inte ta mig in. Efter mycket testande fick jag bort spolknapparna, men nu kommer jag inte längre. Se bifogad bild.
Hur kommer jag vidare?
Förresten: det finns inget hål för att ta bort Gustavsbergsknappen, som jag har sett rekommenderas för andra modeller.
Hur kommer jag vidare?
Förresten: det finns inget hål för att ta bort Gustavsbergsknappen, som jag har sett rekommenderas för andra modeller.
Magnus E K
Husägare
· Östergötland
· 4 599 inlägg
Magnus E K
Husägare
- Östergötland
- 4 599 inlägg
Går det inte att lyfta av porslinslocket? Jag har inte mycket till erfarenhet av modernare stolar men på de gamla jag haft att göra med har det vara varit att lyfta efter att knappen tagits bort.
Ok. Tack. Det finns några skruvar under. Ska jag skruva loss dem och lyfta av hela porslinshuvan?Magnus E K skrev:
Ta inte bort några skruvar, känn med ett finger vad som finns under där märket är, en pinne från botten som håller locket, ser även ut att vara en del kalk i behållaren, då kan det bli otätt, sitter kalk på gummi tätningen i botten
Jag får knappt in lillfingret för att känna under märket. Vet inte vad jag kan göra? Försöker jag lyfta locket och skjuta det åt sidan börjar toaletten brusa.J jesper33 skrev:
Klicka här för att svara