Jag har problem med spolningen på toaletten och misstänker att det kan vara lite kalkavlagringar och annat i mekanismen som ställer till det. Plocka isär och rengöra känns ivarjefall som något vettigt att börja med.

Det är säkert inget konstigt men problemet är att jag aldrig stött på denna modellen tidigare. Eftersom vi hyr huset tillfälligt så vill jag inte heller bruka för mycket våld på fel ställe.

toalett.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Plastlocket på ovansidan går att ricka eller vrida på lite grann men det sitter fast. Kan det vara så att man skall skruva loss "metall" ringen runt knapparna eller hur får jag av locket? Någon som vet?

Tack så mycket för länken HandySmurf!

Verkar alltså vara modell TWICO 1, två minuter in i filmen precis som du säger. Som jag trodde så är det som vanligt enkelt om man bara kan tricket. Att man skulle trycka ned den lilla knappen för att kunna pilla bort den stora och sedan komma åt skruven var nog inte direkt något jag hade kommit på själv.

Nu när jag känner till både modellbeteckning och hur man öppnar den så skall det nog inte vara så svårt att fixa problemet. Jag får prova i kväll när jag kommit hem.

HandySmurf HandySmurf skrev:
Ser ut att vara en GB 02:a.
Se denna film hur du tar av locket: [länk]
(Ca två minuter in i filmen)
Skapade en direktlänk

• Gilla
hakkattakk och 2 till
  • Laddar…
johnjensen johnjensen skrev:
Skapade en direktlänk

[media]
Ajaj behöver jag filmen till Twicko 2 om du har 🙏🏻🙏🏻🐤
Tack på förhand

twicko 2 ta tag i den yttersta ringen på spolknappen och vrid moturs

Redigerat:
  • Gilla
Mattikoleman
  • Laddar…
Toppen! Tack snälla 🙌

• Gilla
tergo
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.