Hej!
Jag har för några månader sedan köpt mitt första hus. Den förra ägaren nämnde när vi skrev kontraktet att hon hade dragit ner vattentrycket pga att hon hyrt ut det, men att det gick att öka det igen.
Nu är ju då frågan, hur?? Kan jag göra det själv eller måste jag kontakta rörmokare för det?
Har försökt läsa bruksanvisningen men blir inte klokare. Det är en Nibe Eminent.
På de svarta vreden undertill står det till vänster ”temp”, i mitten ”avstängning”, och till höger ”armatur 9 bar”
Eller är det någon helt annanstans det här kan regleras? Är vilsen!
Jag har för några månader sedan köpt mitt första hus. Den förra ägaren nämnde när vi skrev kontraktet att hon hade dragit ner vattentrycket pga att hon hyrt ut det, men att det gick att öka det igen.
Nu är ju då frågan, hur?? Kan jag göra det själv eller måste jag kontakta rörmokare för det?
Har försökt läsa bruksanvisningen men blir inte klokare. Det är en Nibe Eminent.
På de svarta vreden undertill står det till vänster ”temp”, i mitten ”avstängning”, och till höger ”armatur 9 bar”
Eller är det någon helt annanstans det här kan regleras? Är vilsen!
Är det enskilt vatten?
Då går det normalt sett inte att sänka trycket. Man kan strypa flödet genom att delvis stänga någon ventil på inkommande vatten.
Yes den gick att öppna mer, var i princip nästan helt stängd innan.D Dilato skrev:
Vet inte om jag märker super stor skillnad på trycket dock. Men det kanske var den lilla skillnaden som säljaren menade.
P PelleSvenne skrev:
Öppna den helt och sedan stäng den ett kvarts varv så den inte beckar fast i helt öppet läge så den inte går att stänga senare.P PelleSvenne skrev:
Klicka här för att svara