Hej har vääääldigt kallt i min lägenhet. Nägon som vet hur jag ska göra för att få ut max ur elementen? Borde ju gå att fibbla med termostaten?

Anmäl det till hyresvärden. Kontrollmät temperaturen inne. Tillfälligt kan man linda blöta frottéhanddukar kring termostaterna för att kanske får ut lite mer värme...

J Josth skrev:
Anmäl det till hyresvärden. Kontrollmät temperaturen inne. Tillfälligt kan man linda blöta frottéhanddukar kring termostaterna för att kanske får ut lite mer värme...
Okej okej det går med andra ord inte att göra något så termostaterna bara ger full effekt hela tiden?

Mvh

Finns många olika termostater och termostatventiler. En rörmokare kanske kan ordna det om denna känner igen modellen.

J Josth skrev:
Finns många olika termostater och termostatventiler. En rörmokare kanske kan ordna det om denna känner igen modellen.
Såg nu att jag glömt lägga upp bilderna 🤣 men de är uppe nu

Har aldrig sett den modellen tidigare. Den gula ringen med siffrorna reglerar sannolikt förinställningen för att radiatorn ska ge lagom med värme. Man kan prova med att öka ett steg och se om radiatorn blir något varmare.

• Gilla
ganooo och 1 till
  • Laddar…
Om du plockar av termostaten som du gjort så begränsar den inte utan ger den max.
Däremot om du har för kallt inne så är det ett problem för värden att ta hand om.

A Argastesnickaren skrev:
Om du plockar av termostaten som du gjort så begränsar den inte utan ger den max.
Däremot om du har för kallt inne så är det ett problem för värden att ta hand om.
Ahaaa så det hjälper inte om jag justerar den gula? Håller på att vrida på alla i lägenheten för att hitta bästa inställningen 🤣

• Hand justerar termostatventil på vit elementradiator. Gula och blåa delar synliga. Hemmiljö.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
G ganooo skrev:
Ahaaa så det hjälper inte om jag justerar den gula? Håller på att vrida på alla i lägenheten för att hitta bästa inställningen 🤣
Haha vafan sluta och fippla, kan bli mer tokigt. Konstigt att inte förinställningen är låst dock.

• Gilla
ganooo
  • Laddar…
G ganooo skrev:
Egentligen så ska inte hyresgästerna hålla på å fippla med förinställningen.

För när du fipplar på dina radiatorer så förstör du värmen för dina grannar.

• Gilla
ganooo
  • Laddar…
G ganooo skrev:
Tog av det gula plastskitet. Men kan vrida på den jäveln i 5 minuter utan att något händer. Så jag skiter I det nu.
Nu har du sabbat förinställningen.

Sluta fippla! Ja du kan snurra den resten av ditt liv. Det är inte en skruv med som bottnar efter ett tag.

Före och efter bild av restaureringsförsök på konstverk, humoristiskt mem med text "Challenge Accepted, Close Enough."
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.