Vi fick tjuvkika in i vårt nybygge häromdagen och kunde konstatera att målarens starka sida inte var tapetsering.
visserligen är han inte klar men en snabbtitt resulterade i att vi såg enligt oss för många brister.
Tex:
skarvarna ser på sina håll förjävliga ut. Vissa är omlott vissa är kant i kant och vissa med en mm glipa.
underarbetet är inte gjort ordentligt, spackelkanter på sina håll är inte slipade vilket gör att det finns små utstickande ploppar i tapeten.
det är inte limmat hela vägen upp till tak överallt, vilket är längre än listerna kommer att dölja.

frågan är om vi bara är överdrivet noggranna eller om det faktiskt är så att vi kan klaga
Hur hade ni gjort?

Klaga! Nån jävla ordning får det ju vara!

Sånt accepterar man inte oavsett vad det är för objekt, det ska vara riktigt slipat ochb skarvarna ska vara rätt gjorda, annars finns det ju ingen vitts med att ha proffs till att göra jobbet.

I mitt nybygge tror jag att jag hittat 2 missar som målaren gjort, och som överhuvudtaget inte syns.

Sen har ju förvisso många saker en tendens att försvinna när man sedan ser helheten klart.
Jag har slät väv och allt målat, är väl något enklare att få till.

Värmdöbo skrev:
Vi fick tjuvkika in i vårt nybygge häromdagen och kunde konstatera att målarens starka sida inte var tapetsering.
visserligen är han inte klar men en snabbtitt resulterade i att vi såg enligt oss för många brister.
Tex:
skarvarna ser på sina håll förjävliga ut. Vissa är omlott vissa är kant i kant och vissa med en mm glipa.
underarbetet är inte gjort ordentligt, spackelkanter på sina håll är inte slipade vilket gör att det finns små utstickande ploppar i tapeten.
det är inte limmat hela vägen upp till tak överallt, vilket är längre än listerna kommer att dölja.

frågan är om vi bara är överdrivet noggranna eller om det faktiskt är så att vi kan klaga
Hur hade ni gjort?
Låter som våran klåpare... Vi har klagat och han har fått göra om flera gånger. Nu väntar vi på att en ny målare ska komma och åtgärda det. Ni bygger nytt. Det ska vara topptrim. Klaga! Lika bra att göra det innan ni flyttat in. Mycket bökigare att åtgärda då.

Klaga!

Antar att du kommer ha en slutbesiktning av ditt bygge, då kommer besiktningsmannen se till att det blir rätt!
Självklart ska det se bra ut!

Tack för er åsikt!
har hittat fler skavanker och skador.
förbesiktning nästa vecka.
Då tar vi upp det och kan visa direkt!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.