Det var förvånadsvärt svårt att hitta någon info om detta... Självklart varierar det beroende på modell, men på ett ungefär? Säg ett vanligt badkar på 160x70, i akryl.

Kan bara säga att det är inte tungt. En person lyfter det lätt. Men det är ju otympligt, så man bör nog vara två om det skall bäras upp för en trång trappa eller liknande.

Snabb google gav mig 38 kilo på detta badkar som är lite större än just 160x70.

slacker slacker skrev:
Snabb google gav mig 38 kilo på detta badkar som är lite större än just 160x70.
Tack!

Apropå vikten, har någon tänkt på hur man håller rent bakom/under dessa badkar? Lyfter man dem två personer medan en tredje städar, eller?! Jag funderar lite på att välja ett sånt badkar men förstår inte riktigt hur de fungerar rent hygieniskt...

S Sandbod skrev:
Apropå vikten, har någon tänkt på hur man håller rent bakom/under dessa badkar? Lyfter man dem två personer medan en tredje städar, eller?! Jag funderar lite på att välja ett sånt badkar men förstår inte riktigt hur de fungerar rent hygieniskt...
Det beror lite på hur badkaret ser ut, det vi köpte står på 20 cm fötter, så man kommer åt bra under när man lossar badkarssidan.

zoet zoet skrev:
Tack!
Alltså ett ¼ ton (250 kg fyllt till randen oavsett om där är en person på 96 kg i eller ej.):D

L Leif i Skåne skrev:
Alltså ett ¼ ton (250 kg fyllt till randen oavsett om där är en person på 96 kg i eller ej.):D
Nej,
250 kg fyllt till topp. Om 2 personer står upp däri och upptäcker att det nog var lite för mycket vatten så kan det i princip bli 250+90+90 = 430 kg.
:-o 3

• Gilla
Leif i Skåne
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.