Byggahus.se
Fakta info.
Jag köpte tidigare elektriska 3 garageportar och har haft flera problem med dom nära det blir strömavbrott på landet och går motorerna går sönder. Jag har Jordfelsbrytaren på den nye anlägningen) Jag har fått de 2 ersatta på garantin, men nu har det hänt igen och jag ringer för att beställa en ny motor så att jag kan komma in i garaget och ladda min elbil. Garagexperten i Jönköbing skickar mig vidare till en person som kan hjälpa till och han ringer och berättar att garagexperten skickar motorn till honom och kan sedan komma och byta ut den utan garanti. Jag frågar denna person (som arbetar med Garageexperten (företagsnamn GLV Alltjänst) om pris men han kan inte ange detta i telefonen han kommer ca 9 dagar senare med motorn som är väldigt lätt att byta sitter med 4 små skruvar. Jag hjälper honom att holde upp motorn och han ställer derefter in 2 av 6 fjärrkontroller Cirka 40 min tar det totalt) de andra fjerncontroller kan jag jo själv inställe säger han. Jag frågar igen om priset men han kan inte svara. Jag får nu pr mail en faktura på 10 400 kr
varav 5800 kr i körsel kost totalt.
Garagexperten kan ge en bättre service genom att skicka motorn direkt till mig upplyse om pris och deras samarbetsperson kan informera mig om hans "taxameter" på km 360 km. innan han gör jobbet. Garageexperten burde upplyse att det är person med enskilt firma som jobbar for dom och personen skulle upplysa om priset. Vi som kund kan inte gennemskue deres jobb metoder. Det är uss kunden som har fel ifölje begge parter

Du som konsument är skyddad av konsumenttjänstlagen.
https://www.hallakonsument.se/lagar/konsumenttjanstlagen/

Om du har ett företag så är inte denna lag tillämpbar.

Eftersom ni inte har kommit överens om ett pris på servicen av motor/port, så ska priset vara "skäligt" alltså ett pris som man vanligtvis betalar för liknande servicearbetet.

Du kan be om en specificerad faktura där det ska framgå varför det kostar 4600 kr för 40 minuters arbete.

H
Nu är säkert 40 minuter jobb inte enda utan det var en del resa till och från.
Dock borde dom kunnat gett info om ca pris före

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.