8 990 läst ·
19 svar
9k läst
19 svar
Hur mycket per kvadratmeter mark?
Polarens andel för fem rör och 200 meters promenad och inget strul med kartunderlag etc. gick på 30’. Vi räknade på 10-15 till ifall man inte hade kunnat dela på administrationen men i verkligheten blev det lägre (fast det var en granne som skötte ansökningarna till LM m.m så jag vet inte exakt). Kan man inte rota fram kartor, servitut och annat förarbete blir det såklart dyrare.F Fixarjon skrev:
Vi köpte själva till mark (ca500 m2)S Steffe80 skrev:Hej! Jag har fått förfrågan om att sälja av lite angränsande mark till en boendes tomt, och jag undrar hur mycket man tar för varje kvadratmeter i Uppsala kommun? Detta är ute på landet och vad själva fastighetsregleringen kostar har jag koll på, så det är just själva marken jag vill veta hur mycket man ska ta för.
Mvh
Stefan
ute på landet, men för ca 25 år sedan.
Vi gav då 25 kr/m2 plus avstyckningskostnaden.
Ett pris på mellan 50 och 100 kr m2 tycket jag kan vara rimligt idag för "dålig" mark utanför tätbebyggelse, om vi gav rätt pris då.
Vi behövde köpa till lite mark av kommunen när det uppdagades att huset stod för nära tomtgränsen vid bygglovsansökan. Då sålde kommunen för 500kr/m2 och priset var en schablon vid utökning av befintlig tomt. Tjänstemannen var tydlig med att avstyckning av en ny tomt hade ett mycket högre pris.Ossian K Olsson skrev:
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
· Limhamn
· 2 296 inlägg
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
- Limhamn
- 2 296 inlägg
Var detta då på landet eller i stadsmiljö?M MountBlue skrev:
Klicka här för att svara