Hej allesammans!
Ny frågeställare här på forumet
Vi har nyligen köpt en lägenhet i Stockholm från 1932 där undergolvet ska bli det ”nya” golvet som kommer att synas. Dock så behöver vi byta ut en del av undergolvsytan som är 1800x1800mm. Vi har nu köpt granplankor som är samma mått som den nuvarande undergolvet men har inte tänkt på att de kommer eventuellt att krympa!
Här kommer då frågan! Plankorna som kommer att läggas är 22mm djupa, 110mm breda och 1800mm långa. Om vi vill ha mellanrum på ungefär 3mm när plankorna har torkat, bör vi då lägga med utan mellanrum nu?
stort tack för all hjälp!
fabbe