Hej! Jag har precis fått element konverterade och även satt in bergvärme samt en luft luft. Stort arbete o mycket pengar. Upptäckte precis en läcka under en av radiatorerna. Under en säng så inte sett förrän 3 dagar efter start. Elementen skulle vara klara och testade. Hur skulle ni tänka kring kompensation för detta? Inget rum vi tänkt byta golv i i om kort.
De ska komma och sätta en shunt till golvvärmen för 6000kr plus arbete. Kan/bör jag kräva den gratis? Hur skulle ni tänka?
Arbetet har även dragit ut på tiden en del och kommunikationen har varit sådär.
Tacksam för era konstruktiva åsikter.
De ska komma och sätta en shunt till golvvärmen för 6000kr plus arbete. Kan/bör jag kräva den gratis? Hur skulle ni tänka?
Arbetet har även dragit ut på tiden en del och kommunikationen har varit sådär.
Tacksam för era konstruktiva åsikter.
Om det läcker där så kanske det läcker någon annanstans också. Läckor är vanligast när saker är antingen nytt eller gammalt. Skulle hålla extra koll ett tag om jag var du.
Du kan ju alltid påpeka det och se vad företaget föreslår. Det är alltså bara en färgförändring och träet har inte rest sig? Jag skulle tro att det syns mycket mindre när det torkat. Jag skulle inte förvänta mig någon större kompensation.Martin_I skrev:
Klicka här för att svara