6 249 läst ·
17 svar
6k läst
17 svar
Hur mycket hinner man?
Inget är ju hugget i sten, den planeringen är bara ett alternativ. Vi klarar av att bo kvar i lägenheten mycket längre om det skulle behövas, plus att vi kan köpa in snickare till det som återstår efter sambons semester om vi nu ser att det är alldeles för mycket kvar, så det är ingen katastrof precis. Jag undrade bara om det var möjligt att få ett hus beboeligt på den tiden.andersmc skrev:Ni har inte mycket säkerhetsmarginal. Det kan ju hända mycket som fördröjer arbetet. Det räcker med en släng av vinterkräksjukan så blir den tuffaste liggande en vecka. Det är också lätt hänt att man skadar sig. Det behöver inte vara så allvarligt, man skär sig i handen eller trampar snett ner för en stege så sjunker kapaciteten till 25%.Om man jobbat 15 timmar om dagen i en månad så är risken att skada sig ganska stor.
Det kan även vara yttre omständigheter. Rörmokaren dyker inte upp när han lovat och så faller den exakta planeringen som ett korthus.
Om ni bestämmer er för att få det stomrest, klart utvändigt och grundmålat så tror jag säkert att ni kan få det beboeligt på tre månader. För oss tog det som sagt drygt tre månader och då var vårt hus helt klart (inte ens en liten list som inte var uppsatt) din sambo är trots allt snickare och det är inte min. Vi kunde nog också ha varit klara med vårt hus på tre men det strulade lite med leveranser från England av vvs-artiklar. Ett tips är att prata med ert hyresföretag, vi fick till ett kontrakt på vår lägenhet där vi endast hade en uppsägningstid på en månad.
Lycka till!
Pernilla
Lycka till!
Pernilla
Olika fabriker levererar på olika sätt. De som har gips på insidan har ofta även el installerat. Iallafall rör och dosor.påG skrev:jag undrar om en sak ang. gipsade ytterväggar som någon pratade om. Kan man få det från fabrik, alltså att de är gipsade? Och du undrar jag som tjej som inte kan någonting, har de då gjort eljobbet i ytterväggarna? Så att det bara behöver dras i de små väggarna inne?Något sådant hade ju varit bra för oss....
Vi använde oss av Arvidssons Snickeri i Mjöbäck och hos de ingår gips med el rör och dosor efter dina önskemål i alla ytterväggar. Mycket smidigt.....
Det är lite svårt att se på denna bild men det finns några dosor om man letar lite. Vi valde att dra ner alla dosor till bjälklaget för att sedan fortsätta bort till elcentralen i källare. Men som sagt de gör precis som man önskar.
Klicka här för att svara