Jag har mina idéer naturligtvis, men undrar om det finns någon som gett sig i kast med detta och hur löste ni det?
Ja, det vore ju enkelt, om det var något i stil så här som menades:
Och sen skifta genom att vända på steken. Men hur kan jag då lösa problemet att isoleringen blir blottad på sidorna? Och även i skarven ligger isoleringen mot murkant, är det ett problem?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Och sen skifta genom att vända på steken. Men hur kan jag då lösa problemet att isoleringen blir blottad på sidorna? Och även i skarven ligger isoleringen mot murkant, är det ett problem?
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 713 inlägg
Fast då får du generalskarv.
Har du provat att fråga tillverkaren om förslag?
Har du provat att fråga tillverkaren om förslag?
Ja, där fick du till det! Jag tänker iof att överlappningen blir lite för fattig. Men om man kunde limma ihop skarven tillräckligt starkt så att det fungerade som ett homogent block kanske... Men för mig är det nog fortfarande förslag i inlägg #3 som gäller om man är lite rationell också.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 273 inlägg
Hur mycket pill och spill kan du tänka dig? Om du gör enligt #3 och utöver det kapar upp några block längsledes så kan du använda dessa som lock på den öppna kanten (efter att motsvarande bit på kortänden tagits bort).
Vill du vara riktigt materialeffektiv kapar du bara innersidan och kärnan på det block som har kärnan inåt skarven. Då får du nog ut fyra lock per slaktat block (annars blir det nog bara två).
Hade jag kunnat rita hade jag gjort det...
Vill du vara riktigt materialeffektiv kapar du bara innersidan och kärnan på det block som har kärnan inåt skarven. Då får du nog ut fyra lock per slaktat block (annars blir det nog bara två).
Hade jag kunnat rita hade jag gjort det...
Klicka här för att svara