Hej!
Vi ska konvertera ett garage i sutterängplan till tv-rum/gästrum nu i vår. Med ytterst begränsad erfarenhet av liknande byggprojekt, men en del vilja och mod, så tänkte jag ta på mig hela detta själv.
Första stoppet blir då att ta bort befintlig garageport och mura igen med lecablock, det är det jag har landat i iom att övriga sutterängplanet är i leca och puts. Det ska också in ett fönster här. Första frågan först: Väggen kommer ligga mot hälften asfalt och hälften betong, då den hamnar i inne/ute skarven. Räcker det med att jämna till kanten med bruk och börja lägga eller skulle ni rekommendera någon extra typ av förankring i marken?
(Jag antar att dörrlisten som sitter i backen ska bort först
MVH Filip