Har lagt en beställning på stänkskydd från Fibo, tyckte att det verkar vara en ganska enkel produkt att montera. Jag har också tittat på den monteringsvideo som de har på sin hemsida. Men det jag nu undrar över är hur man ska fästa de lister i L-profil som jag köpte till för att täcka övre kanten på den sträcka där vi ej har väggskåp. Det säga också i Fibos information att de sista skruvarna ska döljas av en sådan list, men det står inget om hur den monteras. Kan det vara så enkelt att man trycker fast dem med lite fogmassa? Kommer själv inte på något sätt att skruva fast dem på ett snyggt/dolt sätt.
 
Några kluttar silikon eller sättlim i hörnet på L-listen räcker. Överdriv inte, det trycks lätt ut på sidorna :)
 
  • Gilla
Taken
  • Laddar…
Du ska ju ha en silikonfog som du fogar med mot bänkskivan, du använder den att limma täcklisten med.
Var noga med att förborra och försänka för skruvarna.
 
Du behöver förövrigt inte skruva stänkpanelen överhuvudtaget . Punktlimma baksidan med sättlim .
 
D DaDolly skrev:
Du behöver förövrigt inte skruva stänkpanelen överhuvudtaget . Punktlimma baksidan med sättlim .
Är nog mer inne på att skruva än att använda lim, den metod som Fibo visar med fogmassa och skruvar tycker jag verkar vettig. :)
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.