När diskbänken är 61 cm bred och våra bänkskivor är 63,5!

Den kommer vara 1800-2000 lång men det blir bänkskiva en bit på varje sida.

Vi har fönster vid diskhon och inte kakel. Vad gör man med de 2,5 cm som är ”över”
 
Krilleman
A anda30 skrev:
När diskbänken är 61 cm bred och våra bänkskivor är 63,5!
Vad är det för bänkskiva?

Kapa?
 
Det är ekskiva, så det går väl kapa men funderar också på om man ska ha skivan under eller om
Man monterar den som den är
 
Paul-Staffanstorp
Förstår nog inte riktigt vad du åsyftar när du skriver "om man ska ha skivan under" 🙄

Man kapar väl ner skivorna till 610mm som diskbänken är. 😉
 
Eler så kan man ju göra en liten distans i bakkant av diskbänken, kanske kombinerad med en liten hylla för att ställa upp flaskor mm
 
Hur djupa är underskåpen?
 
K
Det låter som att TS har köpt en Ikea-anpassad bänkskiva (djupare pga underskåp hängs på väggskena), och försöker att kombinera den med en diskbänk med standardmått.

Den enklaste lösningen borde vara att välja bänkskiva och diskbänk med samma mått.
Om det inte är ett Ikea-kök så kan djupet på bänkskivan minskas (maa t.ex. en sänksåg).
Är det ett Ikea-kök så hade jag skaffat en diskbänk med rätt mått, men det är klart att det är möjligt att hitta på speciallösningar (förutsatt att diskbänken får det stöd den behöver.
 
  • Gilla
Perplexus
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.