Hej, råkat köpa fel krånglig lamphållare. Håller på att göra om en lampa/armatur råkade köpa fel men Skanska går den att använda ändå? Har ojordad sladd men lamphållaren är för jord. Går det eller är det bara att slänga??
Tacksam för svar
Lagt till bilder Förpackning av lamphållare E27 för jordad kabel, märkt "elon", liggande på ett träbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Lamphållare i svart plast, delvis isärplockad, med ojordad kabel visar kopplingsdetaljer på träbord.
    Skapa konto
Var sitter jordskruven? Troligen stöder den jordning av armen som lamphållaren skruvas fast på, dvs jordskruven klämmer mot den. Om du behöver det framgår inte då vi inte ser resten av armaturen.

Fas och nolla ser du väl vart de ska kopplas eller?

Bo.Siltberg Bo.Siltberg skrev:
Var sitter jordskruven? Troligen stöder den jordning av armen som lamphållaren skruvas fast på, dvs jordskruven klämmer mot den. Om du behöver det framgår inte då vi inte ser resten av armaturen.

Fas och nolla ser du väl vart de ska kopplas eller?
Tack, kollade närmare och kom på hur man gjorde. Nu hänger den på plats👍 En upplyst glödlampa hänger från en träbalk i ett vardagsrum med växter, en soffa och väggkonst.
Skapa konto

• Gilla
  • Haha
Bo.Siltberg och 1 till
  • Laddar…
En liknande lampa har jag gjort i träslöjden för en herrans massa år sedan. Som ung tekniker var jag intresserad av byggkranar så min lampa fick även en Y-led, höj o sänkbar!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.