Tja!

Detta är ett Schneider Exxact envägsuttag med strömbrytare vi har i köket

Photo 2016-01-04 11 06 14.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag har tidigare fått ner andra Schneider vägguttag genom att skruva ut mittenskruven (se pil) och ta ut den inre rutan (röd markering) för själva proppen. I detta fall gör jag likadant men ramen sitter fast. Tar jag i och drar i ramen så åker eldosorna i väggen med ut en bit, så jag vågar inte ta i mer.

Hur får jag bort ramen i vit plast? Jag vill snygga till målningsjobbet runt ramen.

tommib
Du har gjort helt rätt, förutom att du troligen inte har skruvat ur skruven riktigt helt, eller så sitter uttaget dåligt fast i väggen. Insatsen i de där envägsuttagen kan sitta riktigt hårt då jordblecken klämmer åt rätt hårt. Håll emot på ytterramen när du drar så går det nog bra.

För att få loss hela ramen måste du även ta loss strömbrytaren, men det visste du säkert.

tommib skrev:
Du har gjort helt rätt, förutom att du troligen inte har skruvat ur skruven riktigt helt, eller så sitter uttaget dåligt fast i väggen. Insatsen i de där envägsuttagen kan sitta riktigt hårt då jordblecken klämmer åt rätt hårt. Håll emot på ytterramen när du drar så går det nog bra.

För att få loss hela ramen måste du även ta loss strömbrytaren, men det visste du säkert.
Hej tommib

Det rörde sig, som det ofta gör, om ett handhavandefel. Allt åkte av som det skulle så snart jag tog bort strömbrytarknappen. Doo'h!

Tack för fingervisningen, jag uppskattar det. :thumbup:

• Gilla
tommib
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.