hej.
jag vill montera en varvtalsregulator på mitt ventilationssystem. i dagsläget så har jag denna fläkt monterad https://www.luftbutiken.se/kanalflaktar/11099-ck-125-a1-aut-tk.html
och så har jag köpt denna regulator på jula https://www.jula.se/catalog/bygg-oc...tion/badrumsflaktar/varvtalsregulator-013371/

jag lägger upp bilder på hur jag kopplat in det nu och problemet är att jag enbart får fläkten att gå på max.
Eluttag öppet, kablar anslutna, betongunderlag, installationsarbete, elektrisk säkerhetsrisk, oavslutat. detta är från fläkten.

Elektrisk utrustning öppnad, kretskort och anslutningar synliga, verktyg och installationsmaterial i närheten. detta är i själva regulatorn
Inuti en öppnad elektrisk vägguttag med synliga kablar och anslutningar, delvis monterad, närbild. och detta är kopplingsschemat.
vad har jag gjort för fel?

B
Inte lätt att se när bilderna är sådär, och kablarna bruna vid regulatorn. Är mittenledaren i varvtalsregulatorn kopplad till fläkten?

Kanske enklast om du ritar upp hur allt är inkopplat

R rasmusalm skrev:
hej.
jag vill montera en varvtalsregulator på mitt ventilationssystem. i dagsläget så har jag denna fläkt monterad [länk]
och så har jag köpt denna regulator på jula [länk]

jag lägger upp bilder på hur jag kopplat in det nu och problemet är att jag enbart får fläkten att gå på max.
[bild] detta är från fläkten.

[bild] detta är i själva regulatorn
[bild] och detta är kopplingsschemat.
vad har jag gjort för fel?
Lägg upp bilderna så att de är tydliga/skarpa och går att klicka på och förstora mycket i detalj. Då kanske man kan se hur det ska vara(?)

Kan vara att fläkt o reg ej passar ihop. Har haft samma problem, gick bara på max eftersom den pajade varje gång man kopplade in den. Fick ny på garanti men de pajade också I detta fall så föreslår butiken vrs reg ur eget sortiment.... Men ja kan ha fel

B BSOD skrev:
Inte lätt att se när bilderna är sådär, och kablarna bruna vid regulatorn. Är mittenledaren i varvtalsregulatorn kopplad till fläkten?

Kanske enklast om du ritar upp hur allt är inkopplat
Ett linjerat papper med handritad flödesschema, innehåller rektanglar och pilar, text-taggar som "Input" och "Output".
menar du såhär?

B
Upplösningen på bilden är för låg

B BSOD skrev:
vad tusan jag ser det nu med. varför blir det så dålig upplösning? innan jag lägger upp bilderna så är det jättebra upplösning

B BSOD skrev:

• Handritad skiss av ett flödesschema eller diagram på rutat papper, inkluderar rektanglar och pilar med textetiketter.
  • Handskriven skiss på linjerat papper som visar flöde med pilar och formler, eventuellt relaterat till fysik eller ingenjörsvetenskap.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.