Vi har köpt en Cylinda tvättmaskin 4411 med tumlare 4382. Till dessa har vi köpt ett tippskydd då vi ska ha dem i pelare som jag inte kan finna ut hur man ska montera…manual visar att skruvar på tumlaren ska skruvas ut och att dessa ska finnas på sidan av maskinen. Men jag hittar bara skruvar framifrån…någon som vet?

Instruktionsblad för montering av Cylinda pelarställ, med bilder och text som beskriver montering av säkerhetsfästen för tvättmaskin och tumlare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vid närmare kontroll av specifikationen för just vår tumlare står det att den INTE har fäste för tippskydd…😳 trots att modellen ligger inom intervallet för maskiner som tippskydden ska passa på…och tippskydden säljs av ”alla” butiker… dock är vi säkra på att ha sett att tumlaren ifråga kan staplas ovanpå en tvättmaskin. Hur skulle ni gjort? Struntat i tippskydd? Försökt med kardborre? Har vi haft på annan tumlare men då måste botten på tumlaren vara flat. Annat alternativ är vinkeljärn ovanpå maskinen…

Specifikationer för en Cylinda torktumlare, inklusive information om energiklass, fästen och programfunktioner.
Skapa konto

Returnera tippskyddet och montera dit med velkrolås istället. Cylinda bytte fabriker och tillverkare av sina maskiner när dom blev uppköpta av Vestel i början av året så man kan tyvärr inte gå på modellnummerna för att leta tillbehör längre.

• Gilla
sepani
  • Laddar…
F Festlund skrev:
Returnera tippskyddet och montera dit med velkrolås istället. Cylinda bytte fabriker och tillverkare av sina maskiner när dom blev uppköpta av Vestel i början av året så man kan tyvärr inte gå på modellnummerna för att leta tillbehör längre.
Ok jag letar Velkrolås

Men hittar inget bra på tema Velkro…jag tänker att jag kan sätta två vinkeljärn och en bräda som håller tumlaren på plats? Stapeln är 170 cm hög och står mellan två skåp….

Dessa jag menar, räcker alldeles ypperligt. Sitter som berget men är ändå möjligt att plocka ned tumlaren med enkla medel om det behövs för service.

Finns hos alla butiker som säljer tvättmaskiner. 69:-

• Förpackning med 3M Dual Lock kardborrlås, 4 st, användbara för att fästa och enkelt ta ned tumlare.
    Skapa konto
  • Gilla
sepani
  • Laddar…
F Festlund skrev:
Nä cylida finns inte längre men turkiska vestel fortsätter att göra maskiner under flera olika namn bla cylinda

S sepani skrev:
Men hittar inget bra på tema Velkro…jag tänker att jag kan sätta två vinkeljärn och en bräda som håller tumlaren på plats? Stapeln är 170 cm hög och står mellan två skåp….
ja eller vitt spikband och fästa i skruvarna

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.