Jag ska montera en rektangulär takfläkt typ östbergs tkk.
Jag har tidigare byggt en kvadratisk låda på taket som tätskiktet är uppdraget på, ca 30 cm hög. Min plan var att dra upp ett spirorör inuti lådan, isolera mellan lådan och spiroröret, och ansluta fläkten till spiroröret. Problemet är bara att det inte finns någon anslutning för ett spirorör på fläkten.
Hur gör jag anslutningen mellan spiroröret och fläkten?