Hej, vet någon hur man monterar Bosch Serie 8 Utdragbar Köksfläkt DFS067K51 (rostfri 60 cm) i ett 90 cm brett skåp? Finns det t.ex klipps på sidan av denna fläkt som fälls ut och vilar på bottenplattan?

• Bosch Serie 8 utdragbar köksfläkt DFS067K51, rostfri, 60 cm. Produktbild med fläktens kontrollpanel synlig. Priset är 6895 kr.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag kan inte uttala mig specifikt om den modellen, men min erfarenhet av liknande modeller får mig att tro att den röda markeringen är som en klämma som man klämmer fast fläkten i undersidan av skåpet med, och sedan skruvat man i några skruvar invändigt in i stommen.
Ska du sätta den i ett vanlig 90 skåp räcker det nog med att du sågar ut ett lämpligt stort hål i botten av skåpet och sen fäster den i det kvarvarande materialet. Eventuellt behöver du stadga upp botten för att klara vikten av fläkten.

• Bild av Bosch Serie 8 utdragbar köksfläkt, modell DFS067K51, med röda och blå markeringar vid monteringsdetaljer. Priset är 6895 kr.
    Skapa konto
VLJ VLJ skrev:
Jag kan inte uttala mig specifikt om den modellen, men min erfarenhet av liknande modeller får mig att tro att den röda markeringen är som en klämma som man klämmer fast fläkten i undersidan av skåpet med, och sedan skruvat man i några skruvar invändigt in i stommen.
Ska du sätta den i ett vanlig 90 skåp räcker det nog med att du sågar ut ett lämpligt stort hål i botten av skåpet och sen fäster den i det kvarvarande materialet. Eventuellt behöver du stadga upp botten för att klara vikten av fläkten.
Då sitter fläkten även med skruvar underifrån. Tror att botten är stabil då det även finns en skiva med spots som hår hela vägen under två 90cm skåp.

• Inuti köksskåpet med fläktkanal och ljusspotpanel under två 90cm skåp.
    Skapa konto
BirgitS
Monteringsanvisningen är här: https://media3.bosch-home.com/Documents/9001530017_F.pdf
Enligt den ska en särskild fästdel skruvas fast i stommens sida och sen hakas fläkten fast i dessa fästdelar osv. Det blir knepigt i en 90 cm bred stomme. Endast om fläkten är 90 cm bred ska den skruvas fast underifrån.

BirgitS BirgitS skrev:
Monteringsanvisningen är här: [länk]
Enligt den ska en särskild fästdel skruvas fast i stommens sida och sen hakas fläkten fast i dessa fästdelar osv. Det blir knepigt i en 90 cm bred stomme. Endast om fläkten är 90 cm bred ska den skruvas fast underifrån.
Jo sant, men hur kan man göra om det inte är möjligt då skåpet är 90cm?

BirgitS
Inte mitt område men reglar som simulerar en skåpstomme?

• Gilla
Patricias
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.