112 läst ·
5 svar
112 läst
5 svar
Hur montera Bosch Serie 8 Utdragbar köksfläkt 60cm i ett 90cm skåp?
Jag kan inte uttala mig specifikt om den modellen, men min erfarenhet av liknande modeller får mig att tro att den röda markeringen är som en klämma som man klämmer fast fläkten i undersidan av skåpet med, och sedan skruvat man i några skruvar invändigt in i stommen.
Ska du sätta den i ett vanlig 90 skåp räcker det nog med att du sågar ut ett lämpligt stort hål i botten av skåpet och sen fäster den i det kvarvarande materialet. Eventuellt behöver du stadga upp botten för att klara vikten av fläkten.
Ska du sätta den i ett vanlig 90 skåp räcker det nog med att du sågar ut ett lämpligt stort hål i botten av skåpet och sen fäster den i det kvarvarande materialet. Eventuellt behöver du stadga upp botten för att klara vikten av fläkten.
Produkter som diskuteras: "fläkten"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Då sitter fläkten även med skruvar underifrån. Tror att botten är stabil då det även finns en skiva med spots som hår hela vägen under två 90cm skåp.VLJ skrev:
Jag kan inte uttala mig specifikt om den modellen, men min erfarenhet av liknande modeller får mig att tro att den röda markeringen är som en klämma som man klämmer fast fläkten i undersidan av skåpet med, och sedan skruvat man i några skruvar invändigt in i stommen.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 46 157 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 46 157 inlägg
Monteringsanvisningen är här: https://media3.bosch-home.com/Documents/9001530017_F.pdf
Enligt den ska en särskild fästdel skruvas fast i stommens sida och sen hakas fläkten fast i dessa fästdelar osv. Det blir knepigt i en 90 cm bred stomme. Endast om fläkten är 90 cm bred ska den skruvas fast underifrån.
Enligt den ska en särskild fästdel skruvas fast i stommens sida och sen hakas fläkten fast i dessa fästdelar osv. Det blir knepigt i en 90 cm bred stomme. Endast om fläkten är 90 cm bred ska den skruvas fast underifrån.
Jo sant, men hur kan man göra om det inte är möjligt då skåpet är 90cm?BirgitS skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden