Hej jag undrar om någon vet hur jag får bort spegeln för att kunna byta lysrör bakom spegeln? Spegeln är ca 12 år gammal. Märke okänt men det skulle kunna vara en Vedum som övrig badrumsinredning. Har frågat grannar och försökt googla utan resultat. Tacksam för alla tips!

• Rund badrumsspegel med integrerad belysning ovanför ett handfat, omgiven av vit kakel. Handdukar hänger på väggen i spegeln.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på en badrumsspegel med belysning bakom, synliga verktyg som skruvmejsel och tång på handfatet.
    Skapa konto
  • Rund spegelknopp i badrum med synlig dörr och hängande handdukar i bakgrunden.
    Skapa konto
A
Prova lyft uppåt alt se om de tre silverlocken döljer skruvar som måste lös.

• Gilla
Fairlane
  • Laddar…
P.Öberg skrev:
Prova lyft uppåt alt se om de tre silverlocken döljer skruvar som måste lös.
Tack! Det går inte att lyfta spegeln uppåt. Silverlocken sitter stenhårt. Har du något tips för att få bort dem?

A
T Therese Engström1 skrev:
Tack! Det går inte att lyfta spegeln uppåt. Silverlocken sitter stenhårt. Har du något tips för att få bort dem?
Tunn spackelspade eller kniv , peta loss, lägg papper bakom så du inte repar spegeln. Någon sorts tång kommer bara förstöra locken.

A
Kanske tom att de silvriga locken är gängade och kan skruvas bort ?! Spekulation

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
BirgitS
BirgitS BirgitS skrev:
I och med att det är rätt troligt att det är en spegel från Vedum kan du ju kolla monteringsanvisningarna för deras speglar för att se om rätt modell finns där: [länk]
Tack för tips. Jag hittar tyvärr inte rätt modell men ska maila Vedums kundtjänst och höra om de har monteringsanvisningar för äldre modeller.

Hej och tack för tipsen! Jag fick till slut bort spegeln genom att tejpa över de silvriga plupparna på spegeln och skruva ut dem moturs med en tång🙌

• Gilla
Anonymiserad 382478
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.