495 läst ·
4 svar
495 läst
4 svar
Hur minskar jag mängden flytspackel?
Garagegolvet, 21m3, lutar in mot en golvbrunn och jag vill ha ett plant golv när garaget äntligen ska göras om till snickar och fixar verkstad. Mellan högsta punkt och golvbrunn skiljer idag 12 cm, ett grovt uppskattat medelvärde säger att golvet behöver höjas ca 40 mm. Det blir ruskigt många säckar flytspackel. Kan jag minska behovet av flytspackel på något sätt? Tänker att man borde kunna börja med ex cellplastskivor, lecakulor eller annat för att höja golvet där det är som lägst och fylla på med flytspackel ovanpå. Är detta i så fall en bra idé eller inte, finns andra lösningar?
Jag ska göra en mer noggrann beräkning av åtgången när jag fått ut alla saker och golvet är tomt.
Jag ska göra en mer noggrann beräkning av åtgången när jag fått ut alla saker och golvet är tomt.
Renoverare
· Värmland
· 1 175 inlägg
Vad ska garaget användas till , tung last eller garage ? Skall brunn vara kvar
Brunnen ska inte vara kvar och garaget ska användas som hobbysnickeri och för annat fix, någon bil kommer inte in där. Belastningen på golvet kommer vara begränsad men en viss punkt belastning från arbetsbänk på hjul kommer det bli.R Rickard.lj skrev:
Kanske också ska tillägga att det är öppet under garaget, byggt -67, och även om jag stöttat upp golvet i ”källaren” vill jag gärna hålla ned vikten eftersom bärigheten i golvet är oklar.
Produkter som diskuteras: "arbetsbänk"
Arbetsbord Master 600 Wolfcraft
Ergonomiskt bord för varje kroppshålling
1 999 kr inkl moms
Läs mer
Renoverare
· Värmland
· 1 175 inlägg
Gjut igen brunn , lägg 100 isolering som limmas där de är 12 cm och sen spackla hela,garaget , annars är de sand där de är lägst och sen fyll upp till -25mm ,fiber duk och tejpa , sen spackla upp resten
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden