5 453 läst ·
21 svar
5k läst
21 svar
Hur många slag per spik?
Jag stod på posten och väntade på att hämta ut ett paket för några år sedan, några meter bort stod en äldre herre (65-70?) och pratade med en man, han spydde galla med rätt hårda ord och många svordomar över snickare som enligt honom bara fuskade, och helt plötsligt kom detta: "Dom borde inte ens få kalla sig snickare, som skruvar ju bara allting nu för tiden!"raveper skrev:
Tydligen är definitionen på snickare någon som gillar sin hammare
Samma här, köpte en märkesspikpistol, användes till stomme och råsponten, men tyckte det var för otympligt att släpa på 4kg. Har skruvat det mesta, enkelt att ta bort om det skulle behövas.Anna_H skrev:
En vanlig hammare har jag hittills inte använt mer än dragit ut nån spik
Thomas59
Byggveteran
· Stockholms län
· 3 321 inlägg
Thomas59
Byggveteran
- Stockholms län
- 3 321 inlägg
Killen i klippet som visas här http://youtu.be/-NTuH2C5pm0 sätter väl nån sorts lägstanivå för hur en snickare ska kunna hantera en hammare.
Allt annat är amatörmässigt.
Allt annat är amatörmässigt.
Nä, jag har redan stege.
Och sen är jag faktiskt jättesopig med hammare.
Jag håller med om vad andra skrivit om att skruva, jag skruvar alltmer som bygget fortskrider.
Och det är så himla gött när jag skruvat då jag upptäcker att jag gjort fel och måste ta bort och göra om. d^_^b
Och sen är jag faktiskt jättesopig med hammare.
Jag håller med om vad andra skrivit om att skruva, jag skruvar alltmer som bygget fortskrider.
Och det är så himla gött när jag skruvat då jag upptäcker att jag gjort fel och måste ta bort och göra om. d^_^b
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden