raveper skrev:
Dagens snickare är väl bättre på att hålla i skruvdragare. Helst med 1,3 Ah batteri så det inte blir för tungt. :)
Jag stod på posten och väntade på att hämta ut ett paket för några år sedan, några meter bort stod en äldre herre (65-70?) och pratade med en man, han spydde galla med rätt hårda ord och många svordomar över snickare som enligt honom bara fuskade, och helt plötsligt kom detta: "Dom borde inte ens få kalla sig snickare, som skruvar ju bara allting nu för tiden!"

Tydligen är definitionen på snickare någon som gillar sin hammare :)

Anna_H skrev:
Använder skruvdragare. Hel panelen, alla vindskivor,fönstersmygar och allt vad det är är skruvade. Väldigt praktiskt när man skulle byta fönster sedan tex.
Samma här, köpte en märkesspikpistol, användes till stomme och råsponten, men tyckte det var för otympligt att släpa på 4kg. Har skruvat det mesta, enkelt att ta bort om det skulle behövas.

En vanlig hammare har jag hittills inte använt mer än dragit ut nån spik:)

Thomas59
Killen i klippet som visas här http://youtu.be/-NTuH2C5pm0 sätter väl nån sorts lägstanivå för hur en snickare ska kunna hantera en hammare.

Allt annat är amatörmässigt.

Mikael_L
Ja man behöver inte köpa någon stege. :cool:

Thomas59 skrev:
Killen i klippet som visas här [länk] sätter väl nån sorts lägstanivå för hur en snickare ska kunna hantera en hammare.

Allt annat är amatörmässigt.
Det var som :O :D

Mikael. Ska Du prova? :wow: ;)

Mikael_L
Nä, jag har redan stege.

Och sen är jag faktiskt jättesopig med hammare.
Jag håller med om vad andra skrivit om att skruva, jag skruvar alltmer som bygget fortskrider.

Och det är så himla gött när jag skruvat då jag upptäcker att jag gjort fel och måste ta bort och göra om. d^_^b

Du? Du gör allldrig fel :P :) :D

//////////////

Ja, ja. Jag vet. Jag stammar :)

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.