9 265 läst ·
21 svar
9k läst
21 svar
Hur många Nm för att dra 10mm träskruv galant?
Ja haha det hade varit snyggt att stå där med en tvålpump. Kanon att få i nävarna när man försöker hålla i för glatta livet i sin nya 90 Nm skruvdragare.
Hittade den här förresten. 44/99 Nm och en vikt med akk på 1.7 kg. Låter ju faktiskt limponerade. Men rätt dyrt på 499 euro. Men ni som har koll, blir det bättre?
Hittade den här förresten. 44/99 Nm och en vikt med akk på 1.7 kg. Låter ju faktiskt limponerade. Men rätt dyrt på 499 euro. Men ni som har koll, blir det bättre?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
B
breakman
Hobbyelektriker
· Västernorrland
· 1 842 inlägg
breakman
Hobbyelektriker
- Västernorrland
- 1 842 inlägg
Ang skruv så körde jag med Essves lättbetongskruv när jag fäste bärlinan i mitt lättbetonghus, sitter som berget.
http://www.essve.com/Skruvguide-till-altanprojekt/ESSVE-lattbetongskruv-heavy-load/
http://www.essve.com/Skruvguide-till-altanprojekt/ESSVE-lattbetongskruv-heavy-load/
Redigerat:
Produkter som diskuteras: "lättbetongskruv"
Lättbetongskruv
Lättbetongskruvar är speciellt utformade för att användas i porösa material som lättbetong, lättklinker och tegel. Dessa skruvar har oftast en unik gängdesign som är optimerad för att ge en stark och säker infästning i dessa mjukare och
Läs mer
Jag var i samma sits som dig förra året - efter att reglat om större delen av 1:a plan kastade den gröna boschen in handduken och jag började kika efter lite rejälare prylar..
Beställde ett kit från USA via ebay med Dewalt DCD995 och DCF886 (vill jag minnas att det var), slagborr/skruvdragare och slagskruvdragare med 2st 3ah batteri. Landade med frakt på drygt 2500kr, laddare köpte jag i lokala bygghandeln för 6-700kr. Grymt prisvärt och otrolig skillnad mot den skranglige boschen, slagskruvdragaren har använts frekvent till trädäcket och batteriet klarar över 600 trallskruv per laddning (jag tog slut långt innan batteriet...
). Slagborren/skruvdragaren drar enkelt 12mm franska och 10/215mm lättbetongskruvar
Beställde ett kit från USA via ebay med Dewalt DCD995 och DCF886 (vill jag minnas att det var), slagborr/skruvdragare och slagskruvdragare med 2st 3ah batteri. Landade med frakt på drygt 2500kr, laddare köpte jag i lokala bygghandeln för 6-700kr. Grymt prisvärt och otrolig skillnad mot den skranglige boschen, slagskruvdragaren har använts frekvent till trädäcket och batteriet klarar över 600 trallskruv per laddning (jag tog slut långt innan batteriet...
Produkter som diskuteras: "trallskruv"
Trallskruv
Trallskruvar är en typ av träskruvar som är utformade för att tåla tuffa väderförhållanden och ofta tillverkas av rostfritt stål eller annat väderbeständigt material. Dessa skruvar är särskilt lämpliga för utomhusbruk, till exempel
Läs mer
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden