Ja haha det hade varit snyggt att stå där med en tvålpump. Kanon att få i nävarna när man försöker hålla i för glatta livet i sin nya 90 Nm skruvdragare.

Hittade den här förresten. 44/99 Nm och en vikt med akk på 1.7 kg. Låter ju faktiskt limponerade. Men rätt dyrt på 499 euro. Men ni som har koll, blir det bättre?

Mafell-Akku-Bohrschrauber-A-18-M-bl-MidiMAX-im-MAFELL-MAX-91A001.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ja den där Essve Heavy Load skruven har jag också sett. Verkar funka bra alltså? Magkänslan säger på något sett nej till konceptet...Kan ju spåra i mina Siporexväggar med smörkniv typ..

ClasseClas
Essves lättbetongskruv funkar kanonbra. Jag använde dem till att fästa läkt invändigt i garagets lättbetongväggar för efterföljande skivmontage, spån+gips.

Jag var i samma sits som dig förra året - efter att reglat om större delen av 1:a plan kastade den gröna boschen in handduken och jag började kika efter lite rejälare prylar..

Beställde ett kit från USA via ebay med Dewalt DCD995 och DCF886 (vill jag minnas att det var), slagborr/skruvdragare och slagskruvdragare med 2st 3ah batteri. Landade med frakt på drygt 2500kr, laddare köpte jag i lokala bygghandeln för 6-700kr. Grymt prisvärt och otrolig skillnad mot den skranglige boschen, slagskruvdragaren har använts frekvent till trädäcket och batteriet klarar över 600 trallskruv per laddning (jag tog slut långt innan batteriet... :)). Slagborren/skruvdragaren drar enkelt 12mm franska och 10/215mm lättbetongskruvar

Låter klart prisvärt! Sneglar mycket på blå bosch. Där finns fina priser i Tyskland. Sen kommer en ny fin maskin från milwaukee nu också....M18 BLDD 202c men då blir det att köpa slagskruvdragare också

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.