2 079 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
Hur många mycket av summan kan vara arbetstid för mattläggaren, rörmokaren och elektrikern
Hej,
Vi ska göra 2 badrum. Båda ca 4kvm
Snickaren gav ca priser I max för att vi skulle kunna beräkna.
Han trodde max 20 000 per badrum för rörmokare. 2500 för elektriker
Och mattläggaren sa ca 15-20000 för honom att göra det, mattorna å materialet till mattorna.
Dumma rä att nu vet jag inte vilken summa jag kan räkna rot på.. Ca.. Har en tajt budget och vill försöka få lite hum iaf.
Någon som vet lite hur mycket som kan vara i arbetstid mot material..
Vi ska göra 2 badrum. Båda ca 4kvm
Snickaren gav ca priser I max för att vi skulle kunna beräkna.
Han trodde max 20 000 per badrum för rörmokare. 2500 för elektriker
Och mattläggaren sa ca 15-20000 för honom att göra det, mattorna å materialet till mattorna.
Dumma rä att nu vet jag inte vilken summa jag kan räkna rot på.. Ca.. Har en tajt budget och vill försöka få lite hum iaf.
Någon som vet lite hur mycket som kan vara i arbetstid mot material..
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 46 208 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 46 208 inlägg
Vad mattan kostar bör du kunna hitta ett ung. pris på i någon online-butik.A AlwaysAndForever skrev:
Du kan ju i alla fall inte svara ja eller nej till offerten innan de börjar jobba. Under helgen kan du ju räkna på lite olika alternativ för att komma fram till vilket rot-avdrag som krävs för att du ska acceptera offerten.A AlwaysAndForever skrev:
Överlag tycker jag det låter som lite pengar eftersom det brukar ta minst 3 veckor att göra om ett badrum och 120 timmar x 500 kr/timme är 60 000. 40 000 är långt ifrån det.
Observera att cirka-pris får överstigas med 15 %. Om du har en tight budget är det ju väldigt viktigt att du får korrekta och exakta priser för annars är det ju risk för att det blir mer än du tänkt dig.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Förvara ved klyvd eller oklyvd?
Ved, Pellets, Flis -
Väggresning, hur många personer ska man vara?
Byggmaterial & Byggteknik -
Hur många lager cellplast på varandra
Isolering -
Quiz: Svåra husord - hur många klarar du?
Quizkommentarer -
Hur många m2 golvvärme motsvarar ett 20-radigt dragspelselement?
Värme allmänt