Ska göra sista monteringen på min svarv och ska koppla ihop elen igen.
Men jag misstänker att det sitter dubbla motorskydd monterat..
Inkommande matning går först in i denna:
Efter denna låda matas det vidare till denna:
Sen går det in i svarven så att säga.
Ska jag koppla som det var eller ska jag ta bort någon av dom?
Men jag misstänker att det sitter dubbla motorskydd monterat..
Inkommande matning går först in i denna:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Efter denna låda matas det vidare till denna:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Sen går det in i svarven så att säga.
Ska jag koppla som det var eller ska jag ta bort någon av dom?
Vad jag kan se så är det bara ett motorskydd. Och jag tror att man har satt dit en massa "grejer" bara för skoj skull, så rensa bort allt. (ironi).
Det jag TROR att jag ser är 1 motorskydd, en nödstopp, en manöverbrytare. Jag skulle koppla tillbaka allt som det var tidigare.
Det jag TROR att jag ser är 1 motorskydd, en nödstopp, en manöverbrytare. Jag skulle koppla tillbaka allt som det var tidigare.
Lådan med nyckel och en röd knapp är troligen ett nödstopp. När man stoppat kan man återställa stoppet med nyckeln MEN den lådan används normalt inte för start och stopp utan för det använder man brytaren som man ser baksidan av på bild två.
Den röda stora knappen, stannar den intryck när man tryckt på den?
Och sen får man vrida på den så den poppar ut igen?
Och sen får man vrida på den så den poppar ut igen?
Kontaktor skulle det förstås vara (fixat).Jarlingar skrev:
Det är väl en mekanisk koppling du manövrerar med spaken för att få snurr på chucken, medan elmotor snurrar hela tiden. Det blir mjukare start så. Så var det iaf på fars Pratt & Whitney.
Exakt så, klassisk nödstopp.blackarrow skrev:
Nej motorn går endast vid aktivering via spaken. Ganska ovanligt att det är koppling med "mjukstart".
Så här ser "omkopplaren"? Ut, Som spaken påverkar mekaniskt:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Du har många ställen att starta och stoppa på om man räknar med nyckel, nödstopp, motorskydd och spak 
