Jag tycker ju att bits-hållare är EN funktion, de här verka anse att det är hundratals...

https://www.kickstarter.com/projects/1979384538/the-dice-tool-relaunch

"multi-tool with hundreds of possible tool combinations"

Det är väl knappt 6 funktioner i mina ögon. 5 sexkanthylsor, varav en råkar passa till bits. Spåret är jag ju lite tveksam till om man ens kan räkna som verktyg, det behövs ju ett mynt för att det ska vara användbart (och hur ofta råkar man ha ett passande mynt i fickan?).

Nåt som också förvånar mig lite är att de inte har genomgående hål som man kan sticka en pinne genom för att få lite högre vridmoment. Fast det är väl magneten för bitshållaren som gör att det inte funkar...

Hehe
Inte intresserad :D

Man ska tydligen kunna sätta den i nyckelringen, men hur mycket nytta har man av den då man glömt alla bits hemma?

Ja man får ju ha ett set med bits i nyckelringen då också:)

Grundtanken är väl bra, just att en tärning har 6 sidor så man kan klämma in 6 funktioner på den. Men känns som om de inte riktigt tänkt hela vägen. Men så är det väl mer många kickstarterprojekt, det är nån person som får en idé och slänger upp den för att få ihop pengar för att kunna genomföra, istället för att göra en seriös marknadsanalys.

Det jag hakade upp mig mest på var ju det här med "hundratals" funktioner (det var det som var clickbait för mig när länken rullade förbi i facebookflödet). I såna fall har min skruvmejsel också hundratals funktioner, för att inte tala om polygripen:)

Det där var bland det dummaste jag sett... Om den kunde förvara några bits kanske den vore praktisk att ha...

Det bästa är väl ändå att de verkar tro att det går att använda den till både metriska och tum-baserade bultar.

Framförallt funktionen att sätta i ett mynt för att använda som spårmejsel var ju inte så genomtänkt, betydligt enklare att skruva med pengen utan en tärning emellan

• Gilla
Larsa
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.