Ny lägenhet till oss. 1990-byggnad. JM. Jag har aldrig sett den här typen av fönsterramar förut. Kisel tätar upp de vertikala längderna och jag antar att jag är bakom fönstersil och uppåt också. Vad ska man göra? Det ser hemskt ut, det är fångat i alla typer av växtjord, smutsig luft osv. Och det är kallt att röra vid, så jag antar att jag är elak på effektivitet. Kan det vara en effektiv lösning att täcka över det med träband - för att "förlänga ramarna"?
Eller ta ut allt och sätt i nytt kisel. Usch.
(Väggar är betong).
Bilder visar kisel som rinner ner i fönsterramen och sedan längs fönsterbågarna.
Tack för alla tips. Ledsen för den dåliga svenska, fortfarande lärande.
(Väggar är betong).
Bilder visar kisel som rinner ner i fönsterramen och sedan längs fönsterbågarna.
Medlem
· Västra Götaland
· 2 575 inlägg
Hej!
Jag har tyvärr inget bra förslag på lösning, men jag kan meddela att den sorten silicone på svenska heter silikon.
Kisel är grundämnet.
Detta sagt i all välmening.
Jag har tyvärr inget bra förslag på lösning, men jag kan meddela att den sorten silicone på svenska heter silikon.
Kisel är grundämnet.
Detta sagt i all välmening.
Tomture61
Självbyggare
· Född i Luleå
· 6 337 inlägg
Tomture61
Självbyggare
- Född i Luleå
- 6 337 inlägg
Mot fönsterkarmen / vägg (fönstersmyg) kan en smal list passa bra .M Metros skrev:Ny lägenhet till oss. 1990-byggnad. JM. Jag har aldrig sett den här typen av fönsterramar förut. Kisel tätar upp de vertikala längderna och jag antar att jag är bakom fönstersil och uppåt också. Vad ska man göra? Det ser hemskt ut, det är fångat i alla typer av växtjord, smutsig luft osv. Och det är kallt att röra vid, så jag antar att jag är elak på effektivitet. Kan det vara en effektiv lösning att täcka över det med träband - för att "förlänga ramarna"?
(Väggar är betong).
Klicka här för att svara