Jag har ett gult tegelhus från -75 och har tänkt att fräscha upp huset med lite färg. Grejen är att mitt tegel är riktigt grovt och jag hoppas på att kunna spruta på färgen.. däremot misstänker jag att jag ändå kommer få gå runt med pensel och trycka i färg i alla skrovliga hörn och kanter. Vad tror ni?
(Sen finns det många som säger att man inte ska måla på tegel för det skapar merjobb och sänker värde, det har redan tagits i åtanke så det behöver man inte påpeka

)
Sen tänkte jag fråga angående färgvalet, vad tror ni om en ljusgrå färg som passar mot det vita träet på överdelen? Eller ska jag köra på vit färg och måla plankorna gråa? (Vindskivor måste ändå bytas)
Har ni några andra förslag på färgkombinationer?
Har tänkt byta ut källarfönster till nyare, vita varianter samt ta bort "fönster-luckorna".
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder