Kul att folk angagerar sig i en gammal tråd, inte för att ge råd, utan för att ha åsikter om vad som är snyggt.
Själv tycker jag att det är snyggast när det inte ser hemmålat. Därför kör jag med färgspruta. Den är forfarande hemmålad och ytan ser mycket snyggare ut. Och jag är lika stolt över mitt jobb även fast jag inte målat med pensel.
Fritt fram för er att måla med pensel och känna er stolta.

• Gilla
Kempe86
  • Laddar…
David Furuholm skrev:
Är inte halva grejen med att göra det själv just stoltheten över sitt verk, är det inte synd om det då ser ut som vilken Ikea skit som helst? Det behöver inte se amatörmässigt eller fult ut bara för att det syns att det är en själv eller annan människa av kött och blod som gjort arbetet. Både mindre misstag och tex penseldrag berättar ju en historia om hantverket, tycker jag.
Nej halva grejen är inte att göra det själv så att det inte ser ut som "Ikea skit". HELA grejen är att den ska vara i den färgen jag vill att den ska vara. Och med den strukturen JAG vill ha den i.
Men tack för rådet. Eller gav du något råd när du letade upp den här gamla tråden?? :-)

Redigerat:
Tobas skrev:
Gamal tråd men...
Men jag föredrar att det jag ser fint ut (nej, inte som ikea) . Jag struntar i om folk tror jag gjort saker själv. När jag bygger saker själv är det till mig själv, inte för att någon annan skall tycka jag är duktigt.
Kul att du väljer vad som ser fint ut. Själv tycker jag att det ser finare ut med en slät yta, som jag fick när jag målade med färgsprutan.
Kul att du skriver om att du gör möblerna till dig själv och inte för att någon annan ska tycka du är duktig. Och ändå berättar du för mig vad som är finast. Själv gjorde möbeln för min skull, inte för din. Så då blev det en fin yta med färgsprutan.

• Gilla
Norrhyttan
  • Laddar…
Ja sen får man ju skilja på hemmasprutat och proffssprutat också. Jag föredrar att måla med pensel så att det ser proffssprutat ut, istället för att schabbla med sprutor så att det bara ser amatörpenslat ut.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.