I egenskap av entreprenör har jag en del insyn i hur det
kan gå till när en dåligt insatt husköpare blir blåst!
Innan jag drog till Norge var jag bland annat markentreprenör åt Andreens Trähus,vi hade precis fått
klart med ett nytt projekt åt Erik Jantuunen som hus-
säljarn hette då,åt Andreens Trähus.Då blir jag beordrad
att fakturera ca 50000 kr extra på detta bygge samt att
en del material skulle köras till en adress där E,J hade
en fastighet o där vi sedan skulle utföra en del arbeten
istället för de 50000 extra som jag skulle fakturera hus-
köparn.Detta är ett exempel o jag kan lova att detta är
ett av dom snällare men ochså preskriberat.Som under-
entreprenör sitter man i ett skitläge om man vill ha arbete.Kan tilläga att trots att jag varit i Norge ett antal
år aldrig ens hört en antydan om något skojeri:
 
Beordrad?? Hm Ekke hur gjorde du...? Jag är tyvärr övertygad om att här har du helt rätt! Sånt här förekommer nog väldigt ofta...
 
Här o här,du vet väl att jag alltid har rätt ;D
Förresten hur vart det med mitt pris?
 
Pris?
 
Jaa,pokalen jag vann som årets nybyggare. ;)
 
Jaså den... Hm det var inte jag som gav dej den utmärkelsen även om jag var snabb att hålla med... ;D, tja vi får väl snickra ihop en pokal vid tillfälle...
 
Nix, det var jag.

Pokal var det inte tal om, men något får vi väl hitta på.

Marlene !! Kan du fixa en extra guldstjärna till vår hungrande entreprenör ??
 
Annars kan vi väl samla ihop överblivet kakel och göra en sån där hemsk mosaikvariant som hon i äntligen hemma brukar göra...
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.