Det ska alltid vara svalare i botten, då radiatorn ju avger värme och då kyler av vattnet som passerar.
Om termostaten börjar strypa så blir temperaturskillnaden ännu större.
Det som är det viktiga är att man får önskad temperatur i rummet.
 
P pegrd skrev:
Det var lite det jag hade på känn.. Returledningen är även den ljummen, då den kommer ut i botten (värmen kommer in i toppen)

Har nya termostater och ett nytt värmesystem (luftvatten värme)
och du har tryck på systemet?
 
ca 1.5 bar👍🏻
 
Demmpa Demmpa skrev:
Hur kallt är det ute?
Vilken framledningstemperatur är det vid aktuella utetemperaturen?
En värmepump vill ha så låg framledningstemperatur som möjligt.



Den 21 november när vi hade ca -8,5⁰ ute så hade vi en framledningstemperatur på ca 44⁰.
Tror den är ställd enligt värmekurva -20 ger +55 på systemet tror jag🤔
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.